کیوان کاشفی خبر داد:
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: کرمانشاه یکی از قطب‌های صادرات کشور است و قدمت صد ساله اتاق بازرگانی کرمانشاه گواهی بر این مدعا است.
کد خبر: ۹۷۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 06 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  امروز کیوان کاشفی در نشست فعالین اقتصادی با ناظر گمرکات استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: آمارهای صادرات استان طی چند سال اخیر نیز نشان می‌دهد کرمانشاه یکی از قطب‌های صادرات کشور است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات ایران به عراق نیز از طریق مرزهای استان ما صورت می‌گیردو این ظرفیت‌های تجاری استان توقعات از زیرساخت‌های مرزی استان را بالا می‌برد، اما متاسفانه این زیرساخت‌ها در حال حاضر متناسب با ظرفیت‌های تجاری استان نیست.

کاشفی تصریح کرد: قدمت پرویز خان بیش از ۱۴ ساله است و مشکلات زیاد است و باد حل شود  هرچند پرویزخان همان مرز ۱۴ سال پیش نیست و کارهای زیادی در این مرز انجام شده، اما بخشی از مشکلات آن همچنان هست و نیاز به توجه دراد.

وی گفت:ظرفیت‌های مرز خسروی به عنوان اولین مرز رسمی مشترک ایران و عراق و فعالیت اقتصادی کنونی در این مرز اصلا در شأن خسروی نیست و این مرز می‌تواند دروازه ورود کالاهای ایران به سوریه، لبنان و مدیترانه آن هم در بازه زمانی کوتاه سه روزه باشد.

عضو هیات رییسه اتاق ایران افزود: هرچقدر از عراق واردات کالا داشته باشیم طرف عراقی را هم درگیر کار کرده ایم، و اکنون که عمدتا صادرات به صورت یکطرفه به عراق صورت می‌گیرد، به نوعی دست ما زیر ساطور طرف مقابل است و اگر تعاملات تجاری دو سویه باشد، دیگر شاهد مشکلاتی از طرف مقابل مانند بستن مرزها، وضع تعرفه‌ها و محدود کردن صادرات و ... نخواهیم بود.

کاشفی اظهار کرد: در خواست تجار است  که صادرات خاک از مرز شوشمی و مرز شیخ صله هم برقرار شود هرچند  صادرات خاک فرآیندی کاملا قانونی است و خاکی که صادر می‌شود خاک قیمتی نیست و صنایع فولاد با مازاد این خاک مواجهند که بخش بسیار کمی از آن صادر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خواستار تعامل بیشتر مدیران گمرک با طرف عراقی شد و هرچقدر رفت و آمد دو طرف بیشتر باشد، تسهیل و تسریع در فرآیندهای تجاری را خواهیم داشت.

کاشفی خاطر نشان کرد:بیش از ۱۰ سال است که موضوع جابجایی گمرک کرمانشاه مطرح شده، اما هنوز اجرایی نشده و این جابجایی نیازمند شجاعت مدیریتی است تا دیگر شاهد ورود و خروج کامیون‌ها به این محدوده نباشیم.

وی در پایان گفت: اتاق کرمانشاه برای کمک به حل این مشکلات  آمادگی کامل  دارد تا مسائلی که در استان قابل حل است را از طریق ظرفیت مسئولان استان و برپایی جلسات مشترک با گمرک پیگیری می‌کنیم و مسائل کلان نیز  از طریق اتاق ایران و ظرفیت نمایندگان مجلس قابل پیگیری است انجام شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار