مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح های شیمیایی فارس آمار جانبازان شیمیایی استان را ۴هزار و ۵۰۰ نفر عنوان و اعلام کرد: استان فارس از لحاظ تعداد جانبازان شیمیایی، چهارمین استان پرشمار در کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۹۷۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 29 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایثار:محمدرضا حاجی پور ضمن گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت و هشتم تیرماه روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس رژیم بعثی عراق در اقدامی ناجوانمردانه اقدام به استفاده از سلاح های ممنوعه و غیرمتعارف شیمیایی برعلیه رزمندگان اسلام کرد.
وی افزود: رژیم بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی از سه نوع گاز شیمیایی موستار(گاز خردل یا تاول زا)، گاز اعصاب و گاز سیانید(ترکیبات سیانور) استفاده کرد که در این میان بیشتر از گاز موستار علیه رزمندگان اسلام به کارگیری شده است.
مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح های شیمیایی فارس آمار جانبازان شیمیایی استان را ۴هزار و ۵۰۰ نفر عنوان و اعلام کرد: استان فارس از لحاظ تعداد جانبازان شیمیایی، پس از استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی، چهارمین استان پرشمار در کشور محسوب می شود.
حاجی پور در ادامه به برگزاری همایش گرامیداشت و تکریم جانبازان شیمیایی کشور در مشهد مقدس به مناسبت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی اشاره کرد و از اعرام جانبازان شیمیایی استان فارس و قرائت بیانیه آن عزیزان در این همایش خبرداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار