معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا با توجه به برگزاری جلسات و تجمع‌های انتخاباتی در این شهرستان با شیب ملایم وجود دارد البته برای مقابله با ویروس کرونا همچنان نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.
کد خبر: ۹۷۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 29 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سیروس صادقی در جلسه پدافند غیرعامل با موضوع پیشگیری از شیوع بیماری کرونا افزود: انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار و نتیجه بعد از بررسی دقیق اعلام شد که از هیات‌های اجرایی، نظارت و دستگاه‌های مختلف و حضور فعالانه مردم در ابن عرصه قدردانی می‌کنم ولی باید به جد مسایل کرونا را بررسی کنیم تا از شیوع پیک بعدی کرونا در امان بمانیم.

وی اظهار داشت: باید با جدیت تمام دستورالعمل‌های مربوط به مدیریت و کنترل بیماری را در شهرستان دنبال کرد تا سلامت مردم بطور کامل تضمین شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب نیز گفت: شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و گروه‌های شغلی یک و ۲ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت بوده و گروه‌های سه و چهار هم تعطیل هستند.

دکتر شهرام روشنی نژاد افزود : تمام ادارات شهرستان ماموریت‌های غیر ضرور کارکنان خود را لغو کرده و جلسات مهم نیز در فضای بسته و با حداقل نفرات برگزار شود.

او ادامه داد: تمام مدارس و مراکز تحصیلی و آموزشی و حوزه های علمیه سطح شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و برگزاری هر نوع آیین تجمعی عزا و شادی نیز ممنوع است و تبلیغات اسلامی موظف به اطلاع رسانی از طریق مداحان است تا مردم از حضور در مجالس ترحیم، تشییع و ختم خودداری کنند.

روشنی نژاد اضافه کرد: دستورالعمل حضور کارمندان در محل کار به تفکیک ادارات خدمات رسان و سایر ادارات ابلاغ شده و ادارات باید برابر این دستورالعمل از کارمندان خود به صورت حضوری و دورکاری استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ممنوعیت تردد خودروها، ممنوعیت استفاده از پارک‌ها و بوستان ها، رعایت پروتکل بهداشتی توسط گروه های شغلی یک و ۲، مدیریت و جلوگیری از تجمع و ازدحام مردم در نقاط خاص شهری و روستایی، آگاهی رسانی و اقناع سازی عمومی برای استفاده از ماسک و پرهیز از سفرهای غیرضروری از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی از دیگر مصوبه‌های این جلسه برای شهرستان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب در خصوص انجام واکسیناسیون نیز گفت: در نوبت اول چهار هزار و ۸۴۱ دوز واکسن تزریق شد که ۶۰۷ مورد آن مربوط به کادر بهداشت و درمان، ۱۰۸ دوز برای پزشکان و کادر درمان مراکز درمانی بخش خصوصی، ۲ دوز برای غسالین، ۶۸ دوز برای جانبازان و چهار هزار و ۵۶ دوز هم برای گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا تزریق شده است.

وی ادامه داد: در نوبت دوم نیز تا روز گذشته یک هزار و ۸۹۰ دوز واکسن تزریق شده و امروز نیز ۹۱۲ دوز واکسن وارد شهرستان شده است.

روشنی نژاد یادآور شد: هر تعداد واکسن سهمیه ای که وارد شهرستان شده بلافاصله تزریق شده و تا امروز بیش از ۷۵ درصد از جمعیت سنی بالای ۷۰ سال شهرستان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ویروس جدید شیوع یافته یک ویروس هندی موسوم به دلتا است که در استان کرمانشاه هم هنوز مشاهده نشده ولی از خصوصیات آن سرایت سریع است و هر شخص بیمار می‌تواند بین ۸ تا ۱۲ نفر را آلوده کند که باید در این خصوص مراقب باشیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب تاکید کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ویروس هندی خطرناکترین و مسری ترین ویروس جهش یافته کرونا است لذا از مردم خواسته شده حتی با وجود تزریق واکسن هم از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: امروز برخی از نقاط کشور در حال قرمز شدن از لحاظ وضعیت کرونایی هستند که احتمال سرایت ویروس جدید زیاد است لذا از مردم و مسوولان می خواهیم شبکه بهداشت را در ادامه مسیر کمک کنند تا وضعیت شهرستان قرمز نشود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار