بمباران شیمیایی سردشت سند آشکار جنایت استکبارجهانی ورژیم بعث عراق و نمادمظلومیت مردم ایران است.
کد خبر: ۹۷۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 28 June 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، بمباران شیمیایی هفتم تیرماه ۶۶ نقطه عطفی در تاریخ سردشت است. شهری که به واسطه پایداری و ایستادگی مردمانش یکی از وحشیانه ترین حملات تاریخ بشریت را تجربه کرد.

بمباران شیمیایی سردشت هزاران نفر غیر نظامی را مصدوم و شهید کرد. افراد بیگناه زیادی در این تراژدی و فاجعه غم انگیز زندگی خود را از دست دادند و افرادی هم که زنده ماندند با عوارض دردناک و بی شمار این فاجعه دست و پنجه نرم می کنند. 

مردم سردشت پروانه وار در آتش کینه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم سوختند، تاول زدند و خاکستر شدند. بوی ناآشنای سیب ممنوعه و طعم  لیمو روشنایی دیده گان را گرفت، چشم ها را بست، تاولها بر جسم خسته شهر گذاشت  سینه هارا سوخت و سرفه های بی امان را همدم مردمان این دیار کرد.

با  گذشت ۳٤ سال از فاجعه بمباران شیمیایی سردشت هنوز انتظارات و مطالبات مصدومان شیمیایی این شهر برآورده نشده است .

صالح عزیزپور خانواده ۵شهیدو مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت می گوید : این شهر 8هزار مصدوم شیمیایی دارد و مصدومان مجبورند برای درمان راههای طولانی را تا مراکز درمانی طی کنند اما مسیرهای دسترسی دارا ی مشکلاتی است

 کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت برای التیام درد مصدومان شیمیایی کافی نیست و بسیاری از آنها برای مداوای خود راهی شهرهای دیگر می شوند.

 بمباران شیمیایی سردشت سند اشکار جنایت استکبارجهانی  ورژیم بعث عراق  و نمادمظلومیت  مردم ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار