فرماندار قصرشیرین گفت: تدبیر رهبر معظم انقلاب و مشارکت گسترده مردم و حضور آنها در پای صندوق‌های رای در ۲۸ خرداد امسال، توانست با وجود توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان برای دلسرد و ناامید کردن مردم در این عرصه، بار دیگر دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را زمین‌گیر کند.
کد خبر: ۹۷۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 26 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا،«مرادعلی تاتار» روز شنبه در جلسه شورای اداری قصرشیرین با تبریک هفته قوه قضاییه و بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی و یارانش، افزود: مردم قصرشیرین که همواره در دفاع از نظام پیشینیه درخشانی دارند در انتخابات ۲۸ خرداد امسال با مشارکت ۶۴ درصدی دفاع همه جانبه خود را از انقلاب و نظام اسلامی و ولایت ثابت کردند.

وی اظهار داشت: در قصرشیرین با تعامل و همکاری هیات های اجرایی و نظارت انتخابات بدون هیچ مشکلی برگزار شد و با توجه به اعتراض برخی نامزدها در خصوص انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در قصرشیرین، رسیدگی به اعتراضات در دست بررسی است و نتیجه را بر اساس قانون اعلام می کنیم.

طرح جامع مرز پرویزخان در ۴۵هکتار در دست اجراست

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت:ما از ابتدای سال ۹۹درگیر کرونا بودیم که معیشت و اقتصاد مردم را دچار مشکل کرد از این رو با همکاری شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و استاندار و همراهی مدیران کمترین زیان را داشتیم و این منطقه بیشتر مواقع که دیگر شهرستان ها قرمز و نارنجی بودند ما در وضعیت زرد بودیم.

تاتار ادامه داد: طرح جامع توسعه مرز پرویزخان با تلاش های صورت گرفته و تامین اعتبار در سطح ۱۴ هکتار توسط گمرک و تخصیص آن در دست انجام است و در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اضافه کرد: طرح جامع مرز رسمی پرویزخان شامل احداث ساختمان گمرک، محوطه‌سازی، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل استقرار تجار و محل ترانزیت سوخت و همچنین امکانات رفاهی و محل استقرار تجار و فعالان در مرز است.

به گفته او اجرای طرح جامع مرز رسمی پرویزخان در ۲ مرحله و در سطح ۴۵ هکتار در حال اجرا است که مرحله اول آن ۱۴ هکتار است.

واگذاری ۳۰۰ واحد مسکن مهر و تعیین تکلیف ۴۸واحد دیگر

فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: سامان دهی مسکن مهر ۳۰۰ واحدی روبروی فرمانداری را داشتیم که با عنایت استاندار تمامی واحدهای آن تحویل همه متقاضیان شد و محوطه سازی آن نیازمند آسفالت است.

تاتار افزود: طرح مسکن مهر ۹۶واحدی نیز پس از سال ها رکود به ۴۸ واحد تغییر و تحت عنوان مسکن محرومان در دست ساخت است تا به نیازمندان تحویل شود.

وی اظهار داشت:در زلزله با پیگیری های بسیار زیاد و عنایت دولت محلات حاشیه نشین به شهر الحاق شد و مردم امیدوار و پالی آباد که مشکلات زیادی دارند و به خاطر نبود در شهر از مشکلات زیرساخت درگیر هستند نیازمند تسریع در اجرای این طرح هستند.

او واگذاری زمین به مستاجرین زلزله زده را از دیگر اقدام شایسته دولت بیان کرد که قصرشیرین در این خصوص رتبه اول را دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای شبکه های پایاب اراضی تنگ حمام کارهای خوبی انجام شده اما هنوز تکمیل نشده و نیازمند پیگیری نماینده است تا مردم از این آب پشت سد بهره مند شوند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد. پنج مرز رسمی پرویزخان، خسروی، شیخ صله، شوشمی و سومار در استان اکنون فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار