برنامه گرامیداشت بمباران شیمایی سردشت در هفتم تیرماه جاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۷۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ 24 June 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،این برنامه با محدودیت و رعایت کامل پرتکل های بهداشتی در فضای باز و با حضور مقامات کشوری در یادمان شهدای بلفت سردشت برگزار می شود.
 
فرماندار سردشت در جلسه شورای اداری که با محوریت برنامه ریزی مناسبت های پیش رو در تیرماه جاری برگزارشد، ضمن یاد و خاطره شهدای بمباران شیمایی و شهید آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش گفت : بمباران شیمیایی سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح و جنگ افزارهای نامتعارف شیمیایی در تاریخ ثبت شده واین حادثه ناگوار تاریخی تابلوی مظلومیت مردم این شهر و حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران و باطل بودن استکبار جهانی است که این چنین با مردم بی گناه برخورد کرده اند.
 
اقصی نخشی پور افزود: در این شهرستان در پی پیگیری های به عمل آمده برای برگزاری کمیسیون پزشکی برای احراز جانبازان شیمایی ، 13 هزار نفر درخواست داده اند که بزودی یک کمیسیون پزشکی جهت احراز جانبازان برگزار می شود.
 
نخشی پور با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفتم تیرماه تصریح کرد: باتوجه به شرایط کرونایی سال گذشته برنامه گرامیداشت بمباران شیمیایی سردشت برگزار نشد اما امسال این برنامه با محدودیت و رعایت کامل پرتکل های بهداشتی در فضای باز و با حضور مقامات کشوری در یادمان شهدای بلفت برگزار می شود.
 
وی بیان کرد: این برنامه به صورت شهرستانی با هدف یادآوری روزهای سخت ، روزهای مقاومت و ایثار برای نسلی که آن را ندیده اند ،زنده نگهداشتن  یاد و خاطره شهدای این روز تلخ تاریخی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می شود.
 
نخشی پور گفت: مسابقه رالی جانبازان شیمایی ، غبارربی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، توزیع بسته های معیشتی و ویزیت رایگان پزشکی از دیگر برنامه های اجرایی امسال خواهند بود.
 
این شهرستان در هفتم تیرماه سال 1366 توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد که در این فاجعه انسانی 120 نفر شهید و بیش از 2 هزار نفر مصدوم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار