مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 22 June 2021

مجید فرهزاد گفت: با توجه به افزایش دما و استفاده از وسایل خنک‌کننده هوا مصرف برق در استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: اگرچه مصرف برق در استان افزایش یافته است، اما تاکنون مانع خاموشی در استان شده‌ایم و احتمال اینکه در روز‌های آینده مصرف برق در استان بیش از سهمیه اختصاصی باشد و مجبور به اجرای خاموشی باشیم، وجود دارد.

فرهزاد ۲۰ درصد مشترکان برق استان را پرمصرف اعلام کرد و گفت: مشترکانی که بیش از حد استاندارد برق مصرف کنند با توجه به فرمول‌های محاسبه، هزینه برق آن‌ها تصاعدی حساب می‌شود و متحمل هزینه بیشتری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مشترکان کم‌مصرف در فصل گرما ماهانه تا ۱۰۰ کیلووات ساعت و در فصل‌های دیگر ۸۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند، بر این اساس در حال حاضر ۱۷.۵۸ درصد از مشترکان برق استان کم‌مصرف هستند و قبض برق پرداخت نمی‌کنند، اگرچه این تعداد در طول سال شناور است.

به گفته آقای فرهزاد، از مجموع ۳۸۵ هزار مشترک برق در استان، ۵۴.۶ درصد خوش مصرف هستند و مصرف برق آن‌ها متناسب با الگوی مصرف است.

وی به افزایش ساعات اوج (پیک) مصرف برق هم اشاره کرد و گفت: در حالی که در سال‌های گذشته ساعاتی از شب اوج مصرف برق در استان بود، اما در سال‌های اخیر اوج مصرف برق به ساعت‌های ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ افزایش یافته است.

فرهزاد با توصیه به مدیریت مصرف برق، تأکید کرد: چنانچه مردم ۱۰ درصد مدیریت مصرف برق داشته باشد، به میزان ۴۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

وی افزود: استفاده از کولر با دور کُند، خودداری از استفاده از وسایل پرمصرف برقی از جمله ماشین لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و اتو در ساعات اوج مصرف برق، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و خاموش کردن لامپ‌های اضافه از جمله راه‌های مدیریت مصرف برق به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار