فرماندار شهرستان سمنان گفت: هیچ دستگاه دولتی حق تبلیغ و جانبداری از هیچ نامزد انتخاباتی را ندارد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ 15 June 2021

فرماندار سمنان:جانب‍داری دولتی‌ها از نامزدهای انتخابات منع قانونی دارد

 

 

به گزارش تابناک سمنان نادر فخری  اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید با تمام ظرفیت برای اقناع افکار عمومی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تلاش کنند، اما اجازه جانب‌داری از هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی را ندارند.

وی، برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و با حضور و مشارکت حداکثری مردم را عاملی برای نمایش اقتدار نظام، دولت و ملت بیان کرد و افزود: برگزاری انتخابات باشکوه و حضور حداکثری مردم موجب استحکام بیشتر نظام و ناامیدی دشمنان خواهد شد.
وی با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی و امانت‌داری مجریان انتخابات در شهرستان سمنان خاطر نشان کرد: مجریان انتخابات با آشنایی کامل به قانون انتخابات، تمامی تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند به کار می‌گیرند.
فخری اضافه کرد: ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان سمنان به صورت کامل الکترونیکی برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: ۱۵۲ شعبه اخذ رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای شهرستان سمنان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۱۴۰ شعبه شهری و ۱۲ شعبه روستایی است‌.
وی خاطرنشان کرد: ۳۵۰ صندوق الکترونیکی و ۱۵۲ صندوق نیمه الکترونیکی برای ۱۵۲ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.
فرماندار سمنان گفت: سه‌هزار نفر در رده‌های مختلف اجرایی شامل هیات‌های اجرایی و بازرسی، ستاد انتخابات، نمایندگان فرماندار، نیروی انتظامی، اعضا شعبه‌ها، کاربران، رانندگان و نیروهای خدماتی برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان سمنان مشارکت می‌کنند.

از مجموع ۷۷۹ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده برای استان سمنان در انتخابات بیست و هشتم خرداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی و ۶۴۶ شعبه ثابت و ۱۳۳ شعبه سیار است.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

میزان مشارکت مردم استان در ۳۶ دوره برگزاری انتخابات، به جز انتخابات میان‌دوره‌ای، ۷۲.۵ درصد بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار