امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه اگر از بعضی عملکردها گلایه داریم راهش این نیست که خواسته دشمن را عملی کنیم، عنوان کرد: با قهر کردن مشکلی حل نمی شود بلکه دشمن جری تر شده و فشارش بر ملت بیشتر می شود.
کد خبر: ۹۶۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 05 June 2021

 تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، درخطبه های امروز نماز جمعه جهرم با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، امام صادق (ع) و سالروز ارتحال آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم، گفت: در حدیثی از امام جعفر صادق (ع) آمده «کسی که کهنه را تجربه نکند برای او جدید و نو نخواهد بود»؛ شاید منظور حضرت این بوده آن کسانی که در دنیا طعم فقر را تجربه نکرده باشند از لباس فاخر بهشتی خبری بهره مند نمی شوند و یا اینکه منظور آن است که کسانی که سختی نکشیده باشند لذت راحتی و خوشی را تجربه نمی کنند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه بعضی از اهل معرفت فرمودند منظور امام این است که اگر فردی یا جامعه ای می خواهد پیشرفت و نو بودن را تجربه کند نباید کهنه های خود را فراموش کند، افزود: آن مردمی طعم پیشرفت را می چشند که گذشته، تاریخ، فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم خود را فراموش نکنند.

 

وی به سالروز واقعه 15 خرداد اشاره کرد و گفت: شهدای 15 خرداد خط شکن بوده و حق بزرگی به گردن ما دارند؛ امیدواریم خداوند توفیق دهد قدرشناس آن عزیزان باشیم.

 

حجت الاسلام مدبر در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت 14 خرداد این روز را رحلت بزرگمردی دانست که نعمت هدایت را مدیون ایشان هستیم و عنوان کرد: عظمت این مرد را شاید در دنیا متوجه نشویم.

 

وی به سخنرانی امروز رهبری انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری نکات مهمی در سخنرانی خود بیان کردند و از توصیه ایشان این بود که همه آحاد ملت ایران وظیفه خود بدانند مردم را برای حضور و شرکت در انتخابات تبلیغ و تشویق کنند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه اگر از بعضی عملکردها گلایه داریم راهش این نیست که خواسته دشمن را عملی کنیم، عنوان کرد: با قهر کردن مشکلی حل نمی شود بلکه دشمن جری تر شده و فشارش بر ملت بیشتر می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برای حضور در پای صندوق های رای همه مبلغ باشیم، گفت: رهبری پیش از این فرمودند هر کس به دنبال سعادت کشور است باید در انتخابات شرکت کند.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان به شاخصه های یک رئیس جمهور خوب در سخنان رهبری انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت: مدیریت و کفایت، با ایمان و خداباور، عدالت خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی های داخل، معتقد به جوانان، مردمی بودن و امیدوار بودن نسبت به آینده از شاخصه های افراد برای سکان داری ریاست جمهوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار