امام‌ جمعه فیروزآباد گفت: شورای نگهبان مسؤول گرم و سرد کردن تنور انتخابات نیست، بلکه عمل به اصل قانون از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان است
کد خبر: ۹۶۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 29 May 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: با مراجعه به اصل ۱۱۳ قانون اساسی می‌بینیم در رابطه با اختیارات ریاست‌جمهوری چنین می‌گوید که رئیس‌جمهور بعد از مقام رهبری عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و با رأی مستقیم مردم و با تفویض مقام رهبری رسمیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به شرایط رئیس‌جمهور منتخب افزود: اصل ۱۱۵ قانون اساسی می‌گوید که رئیس‌جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی با شرایط ایرانی‌الاصل بودن، تبعیت ایرانی، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه، امانت‌دار و باتقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب رسمی کشور باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اختیارات رئیس‌جمهور ادامه داد: انتخاب استانداران و ۴۵۰ فرماندار و هزار و ۷۱ بخشدار، شورای عالی اداری، ریاست ۳۷ شورا به‌صورت مستقیم و ۱۳ شورا به‌صورت غیرمستقیم از قبیل شورای عالی فضای مجازی، اشتغال، انرژی و توسعه صادرات غیرنفتی، جوانان و صنایع دریایی ازجمله اختیارات رئیس‌جمهور می‌باشد.

هاشمی زاده اضافه کرد: قراردادهای بین‌المللی، امضا پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی همچنین بر جام پس از تصویب مجلس، مسئولیت تدوین و طراحی و توزیع برنامه‌ و بودجه، مسئولیت امور اداری و استخدامی کشور، ابلاغ مصوبات مجلس برای اجرا به وزارتخانه‌ها، سفرای ایران در خارج با پیشنهاد وزیر خارجه و تصویب او، امضاء استوارنامه‌های سفیران خارجی و انتصاب معاونین و روسای سازمان‌ها و روسای سازمان‌های حساس مانند انرژی اتمی معاون برنامه‌ و بودجه از جمله اختیارات این رئیس‌جمهور می‌باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به رد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان بیان داشت: همه می می‌دانیم که وظیفه شورای نگهبان عمل به مر قانون و جلوگیری از ورود نفوذی‌ها به صحنه مدیریت عالی کشور است.

هاشمی زاده اظهار داشت: شورای نگهبان مسئول گرم و سرد کردن تنور انتخابات نیست بلکه عمل به قانون از مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان است.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگان فلسطین در جنگ اخیر علیه اسرائیل خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب، پیروزی رزمندگان فلسطین را در آمادگی و استعداد جوانان فلسطینی و گروه‌های جهادی و دوم قیام یکپارچه فلسطینیان در قدس، غزه و کرانه باختری می‌داند.

امام‌ جمعه فیروزآباد تصریح کرد: فلسطینیان در این جنگ با مقاومت شدید خود توانستند خسارت‌های فراوانی را به رژیم اشغالگر قدس وارد کنند.

هاشمی زاده افزود: خسارت‌های وارد شده به اسرائیل اکثر مراکز تجاری و آموزشی این رژیم با موشک‌های فلسطینی منهدم شد.

وی بیان کرد: انهدام میدان گازی واقع در دریای مدیترانه، انفجار خط لوله بین ایلات، سکوت کامل بخش گردشگری اسرائیل و زیان ۲۸ میلیارد دلاری، تعطیلی دانشگاه‌های مهم، خسارت نظامی ۷ و نیم میلیارد دلاری از جمله زیان‌های اسرائیل بود که از سوی مجاهدان فلسطین به آنها وارد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار