دومین مرکز " مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند (سورتینگ) پستی"کشور روز پنجشنبه از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۶۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ 27 May 2021

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: ظرفیت پردازش پستی استان اصفهان با بهره‌برداری از مرکز "مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند(سورتینگ) پستی" چهار برابر شد.

محمدرضا قادری افزود: این مرکز از امروز می‌تواند سالانه تا ۲۰ میلیون مرسوله را با دقت و سرعت بالا و کمترین خطا در تجزیه، پردازش کند.

وی با بیان اینکه امروز دومین مرکز پردازش هوشمند پستی کشور در هاب منطقه‌ای اصفهان افتتاح شد، ادامه داد: هاب اصفهان پس از تهران، پرترافیک‌ترین هاب کشور است که سال گذشته حدود پنج میلیون بسته را پردازش کرد.

 عضو هیات مدیره شرکت ملی پست اظهار داشت: با استفاده از دستگاه سورتینگ مکانیزه می‌توان بسته‌ها را با سرعت و دقت بالا و با کمترین آسیب از یکدیگر تفکیک و به مقاصد و استان‌های مختلف ارسال و بر عکس بسته‌های وارده را از یکدیگر تفکیک و برای ارسال به مقاصد شهرستان‌های استان آماده کرد.

به گفته وی، راه‌اندازی این مرکز موجب افزایش ظرفیت و سرعت آماده‌سازی و تحویل بسته‌ها به مردم می‌شود.

قادری اضافه کرد: سرانه مرسولات پستی در کشور حدود ۲.۵ تا ۳ است و با توجه به رویکرد مردم به خرید اینترنتی و استفاده از خدمات الکترونیکی و غیرحضوری، این سرانه نیز روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به خدمات شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: خدمات لجستیک جزو اصلی‌ترین خدمات پست است که در سه قالب "سرویس‌های سفارشی" بدون اولویت زمانی، "سرویس‌های پیشتاز" ۴۸ تا ۷۲ ساعته(بسته به فاصله تعهد زمانی) و "سرویس ویژه" که توزیع آن در روز بعد (۲۴ ساعته) انجام می‌شود.  

 عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: تنوع سرویس‌های پستی، امروز خیلی افزایش پیدا کرده است و این شرکت مانند همه شرکت‌های پیشرو پستی دنیا بعنوان سکوی تجارت الکترونیک، خدمات خود را ارائه می‌دهد و  همه امکانات موردنیاز تجارت الکترونیکی از جمله وبسایت، درگاه‌ اینترنتی فروش و خدمات مرکز تماس با مشتری، سرویس ایمیل و انواع سرویس‌های الکترونیکی تکمیل کننده خدمات لجستیکی را در اختیار دارد.

وی بیان کرد: ذات خدمات پستی بواسطه حذف ارتباط رو در روی مردم با یکدیگر، برای دوره کرونا مناسب بود به همین دلیل در طول این دوره، بسته‌های پستی به لحاظ تعدادی ۵۰ درصد و از نظر وزنی و حجمی صددرصد رشد داشت و با اقبال مردم مواجه شد.

قادری ادامه داد: برای اینکه بتوانیم با توجه به شرایط کرونا، سرویس دهی بهتری به مشتریان داشته باشیم باید از طریق توسعه ظرفیت و ارائه خدمات غیرحضوری دستگاه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های مجازی مانند نمایشگاه کتاب و قرآن فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه تمام ناشران در نمایشگاه کتاب، نخستین بار بدون حضور فیزیکی در این رویداد فرهنگی شرکت کردند، افزود: بیش از یک میلیون مرسوله توسط شرکت پست در نمایشگاه کتاب توزیع شد و بیشترین رکورد فروش کتاب را در کل نمایشگاه‌های کتاب به خود اختصاص داد.

 عضو هیات مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه خدماتی خاص در دوره شیوع کرونا توسط شرکت پست راه اندازی و ارائه شد، اضافه کرد: همچنین نمایشگاه قرآن هم در ماه مبارک رمضان بصورت مجازی برگزار و بر اساس توافق با وزارت صمت مقرر شد که نمایشگاه‌های دائمی هم بصورت دائمی و مجازی توسط این شرکت ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :