معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن راه منتهی به پایانه مرزی سرو خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶ 22 May 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  رحمانی با بیان اینکه این طرح در حال مراحل پایانی است، افزود: برای به پایان رساندن این مسیر از ارومیه به سمت سرو، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم به سرانجام برسد.

وی  ادامه داد: در کنار اقدامات عمرانی ساخت سالن مرز سرو، عملیات راهداری در جاده منتهی به مرز سرو نیز شامل نصب علائم لکه گیری، خط کشی و سایر اقدامات ایمنی نیز انجام می‌شود.

رحمانی، مرز رازی را یکی از قطب‌های مسافرت مرزی در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: مسیر خوی – قطور – رازی برای ارائه خدمات بهتر در این مرز مهم در حال بهسازی و تبدیل شدن به مسیری مطمئن است که در قطعات مختلف، اقدامات عمرانی را در آن انجام می‌دهیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص ۴۶۰ کیلومتر از کریدور شمال – جنوب به این استان از مرز بازرگان تا مسیرهای شریانی جنوب استان افزود: در این قالب، اتصال مرز بازرگان – سه راهی ایواوغلی این مسیر مهم کریدوری شده که عملیات اجرایی آن از انتهای محدوده منطقه آزاد تا ایواوغلی به سرعت انجام خواهد شد.

وی، همچنین به اتمام احداث ۴۰ کیلومتر راه اصلی در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: ۷۳ کیلومتر راه اصلی نیز بهسازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

آذربایجان غربی   با دارا بودن  ۹۶۷ کیلومتر مرز و پنج پایانه مرزی  سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق ، استانی ظرفیتهای بالایی  در  توسعه تجارت  دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار