حبیب اله وفایی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: عوامل مختلفی از جمله کاهش بروکراسی‌ها و بهبود فضای کسب و کار به تحقق شعار سال کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۶۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 21 May 2021

حبیب اله وفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تحقق شعار سال ١۴٠٠ که "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" است نیازمند تلاش و توجه ویژه است که بر اساس مصوبه صورت گرفته در جلسه شورای اداری استان به وسیله کمیته پایش، رصد و نظارت مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: مسئولیت این امر همانند سال گذشته به بخش خصوصی سپرده و معتقدیم اصلی‌ترین موانع را بخش‌های خصوصی می‌یابند، به همین جهت مسئولیت آن به اتاق بازرگانی سپرده و اساسنامه مرتبط با آن به تصویب رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان و نیاز‌های حمایتی آن‌ها رصد می‌شود، تصریح کرد: برای بررسی و رصد این موارد گزارش اتاق بازرگانی ملاک عمل خواهد بود، به علاوه گزارش دستگاه‌ها به شکل مستمر تا انتهای سال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش رسمی مرکز آمار طی ۴ سال گذشته نرخ بیکاری در استان کرمانشاه از ٢١.٧ درصد به ١۴.٩ درصد رسیده، اظهار کرد: اگر چه معتقدیم هنوز هم مشکل اصلی در استان کرمانشاه بیکاری است، اما این نوید را می‌دهیم که بعد از ۸ سال تلاشِ مردم، مسئولین و خدمت گذاران آن‌ها در دولت و دستگاه‌های اجرایی مختلف برای نخستین بار به جایگاه سوم استان‌ها دست یافته و امیدواریم این روند استمرار یابد.

وفایی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات و موانع اصلی در جریان تولید در واقع شبکه اتصال کشور به استان است را در اساسنامه مذکور مورد مذاکره قرار می‌دهیم، افزود: در کنار عوامل خارجی و تحریم‌های ظالمانه که ضرباتی به اقتصاد کشور و استان وارد می‌کند، بخش عمده‌ای از مشکلات را می‌توانیم در داخل کشور حل کنیم.

وی گفت: یکی از این موانع کاهش بروکراسی و بهبود فضای کسب و کار است لذا اگر به این حوزه‌ها ورود کنیم و بتوانیم این موانع را تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهد، حل کنیم به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

وفایی تاکید کرد: در انتهای سال اگر بتوانیم تمام اهداف اساسنامه را عملیاتی کنیم قطعا وضعیت اقتصاد استان بهبود می‌یابد و تاثیر آن در حوزه‌های مختلف از جمله نرخ بیکاری، تورم و مهم‌تر از همه بر درآمد سرانه قابل مشاهده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار