رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران گفت: تاکنون سه دستگاه PET.CT در کشور نصب و بهره‌برداری شده است.
کد خبر: ۹۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 18 September 2015
رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران گفت: تاکنون سه دستگاه PET.CT در کشور نصب و بهره‌برداری شده است.

به گزارش فارس؛ محسن ساغری در نوزدهمین کنگره پزشکی هسته‌ای و سی و دومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در همدان با بیان اینکه دومین‌بار است همایش پزشکی هسته‌ای در این استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: طی دو دهه گذشته دانشگاه علوم پزشکی پیشرفت قابل توجهی در پزشکی هسته‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه دفعه اول برگزاری همایش، این استان پزشک هسته‌ای نداشت اما در حال حاضر سه مرکز پزشکی هسته‌ای و سه متخصص پزشکی هسته‌ای در آن فعال است، گفت: آشنایی با دستاوردهای هسته‌ای، به‎روز کردن اطلاعات پزشکی و کمک به ارتقای سلامت از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران ادامه داد: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی ایران، پزشکی هسته‌ای رشد قابل توجهی در کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تحویل 200 متخصص، تأسیس 150 مرکز پزشکی هسته‌ای، تربیت دانشجویان در مقاطع مختلف و آشنایی پزشکان با کاربردهای این رشته از جمله اقدامات صورت گرفته طی این مدت بوده است.

ساغری با بیان اینکه در بدو انقلاب تعداد مراکز پزشکی هسته‌ای اندک بود اما هم‌اکنون چهار مرکز آموزشی در این رشته در کشور وجود دارد، افزود: رشته پزشکی هسته‎ای مصداق بارز استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای است.

وی با اشاره به هزینه بالای پزشکی هسته‌ای، گفت: متخصصان این رشته با چالش‎هایی مواجه هستند به طوری که به دلیل افزایش قیمت برخی از قطعات امکان تهیه آن نیست.

رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد این مشکل با مساعدت مسئولان حل شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط انجمن پزشکی هسته‌ای گفت: مکاتبات با وزارتخانه در زمینه اصلاح تعرفه‌های هسته‌ای، کمک به برگزاری کنگره داخلی و شرکت در کنگره‌های خارجی، ایجاد مساعدت در زمینه جذب دانشجو و ... از جمله اقدامات انجام شده است.

ساغری در پایان سخنانش از نصب و بهره‌برداری سه دستگاه PET.CT در کشور خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار