معاونت امور مجلس ، حقوقی و استانها سازمان؛
امیری معاون امور مجلس،حقوقی و استانها سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیدار با استاندار آذربایجان غربی گفت : سازمان میراث فرهنگی دارای ظرفیتهای ویژه ای در بخش اشتغال است و زمینه فعالیت و توسعه هم اکنون در این بخش با حمایتهای دولت فراهم است .
کد خبر: ۹۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 16 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی؛ اسدالله درویش امیری قبل از ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندیهای سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود : خوشبختانه در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای به 5 برابر شدن میزان گردشگران داشته و به صادرات صنایع دستی و حمایت از آثار تاریخی اشاره فرموده اند .

معاون امور مجلس ، حقوقی و استانها سازمان میراث فرهنگی کشور هم چنین تصریح کرد : از 5600 تذکری که مجلس به دستگاهها ی دولتی داشته سهم سازمان میراث فرهنگی کشور تذکر بوده که بیانگر چالش کمتر در حوزه ما بوده است و نشان از رویکرد مثبت مجلس به سازمان میراث فرهنگی کشور است .
وی به ظرفیت بالای سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در زمینه اشتغال اشاره کرد و اضافه کرد : سازمان میراث فرهنگی به مشابه گنج پنهانی است که زمینه اشتغال را می تواند ایجاد کند و با توجه به ارتباط خوب مجلس با این سازمان و ظرفیتهای سرمایه گذاری و توسعه و ایجاد اشتغال کم هزینه باعث شده تا اقبالی در حوزه ما در مجلس وجود داشته باشد .
درویش امیری راه اندازی موزه های منطقه ای در کشور را از برنامه های سازمان متبوع عنوان کرده و ادامه داد : در بخش عمرانی نیز باید بگوئیم که موزه ها ی منطقه ای کشور در مناطق مختلف بحول و قوه الهی و با حمایتهای دولت همراه بوده و در استان آذربایجان غربی نیز برای راه اندازی موزه منطقه ای آذربایجان آماده هرگونه اقدام هستیم .
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور درویش امیری در استان گفت : در سالهای اخیر اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی فعالیتهای خوبی داشته و قابل تحسین می باشد .
قربانعلی سعادت هم چنین به برون سپاری وظایف سازمان میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود : باید موضوع برون سپاری را جدی بگیریم و اگر در حوزه میراث فرهنگی 50 در صد از انرژی ها را برای این موضوع صرف کنیم برای گردشگری بایستی تمرکز کافی داشته و امورات را به مردم بسپاریم .
وی هم چنین آموزشهای گردشگری را بسیار مهم دانسته و تصریح کرد : اگر بخواهیم گردشگری را به 5 برابر ظرفیت کنونی برسانیم باید برای بخش های مختلف آن برنامه ریزی کرده و از افراد آموزش دیده در این صنف بهره ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار