محدودیت‌های کرونایی ۱۰روزه در کشور به دنبال آغاز موج چهارم کرونا از روز شنبه ۲۱فروردین ۱۴۰۰ اعمال می‌شود و بر این اساس مشاغل گروه دو، سه و چهار در شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا نمی‌توانند فعالیت کنند.
کد خبر: ۹۵۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ 10 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در شهرهای قرمز فعالیت ادارات و کارکنان دستگاهها و سازمان‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران (به استثنای نیروهای مسلح) کاهش حضور کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک دوم و مرتبط با ماموریت های اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاهها به میزان دوسوم به همراه لغو کلیه ماموریت های اداری غیرضرور برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات (حداکثر 15 نفر) اعمال خواهد شد.

در شهرهای قرمز برای مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیلی به مدت ده روز قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت اعمال خواهد شد.

 از سوی دیگر در این شهرها مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه تعطیل کامل خواهند بود و در فعالیت های اجتماعی نیز نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه، مراسم های آیینی و مذهبی نیز تعطیل کامل خواهند بود.

در مورد تردد خودروهای شخصی نیز در شهرهای قرمز،  ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور ممنوع می باشد و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز نیز ممنوع است.

همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲2تا۳ صبح در سطح شهر ممنوع است (به استثنای خودروهای مجاز به تایید فرمانداری)

در حال حاضر طبق اعلام وزارت بهداشت، همه ۱۷شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند که شامل ۱۲شهر با وضعیت قرمز و پنج شهر با وضع نارنجی است.

ارومیه به همراه ماکو، شوط، پلدشت و خوی درشمال و همچنین میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، پیرانشهر، تکاب و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

همچنین شهرهای سلماس، سردشت، چالدران، اشنویه و چایپاره وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار