رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از توقف رهاسازی آب از سدهای حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 10 April 2021

گزارش تابناک آذربایجان غربی، سرخوش با اعلام این خبر افزود: میزان رهاسازی ابلاغی براساس دستورالعمل وزارت نیرو(منابع و مصارف) برای سال آبی ۹۹-۱۴۰۰،   ۶۴۰ میلیون مترمکعب است که از این میزان حقابه اعلامی تاکنون ۱۶۵ میلیون مترمکعب رهاسازی شده و عملیات رهاسازی متوقف شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از سد بوکان ۱۳۲ میلیون مترمکعب،از سد مهاباد ۲۶ میلیون مترمکعب،سد دریک ۵میلیون و از سد شهرچای ۲ میلیون مترمکعب رهاسازی شده است.

سرخوش با بیان اینکه علت توقف رهاسازی را کاهش میزان آب ورودی به سدهای حوضه اعلام کرده اند، اظهار کرد: ستاد احیا پیگیر تداوم رهاسازی آب از سدهای حوضه آبریز به سمت دریاچه از وزارت نیرو است.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۴۳ است و دریاچه ارومیه ۶٠ سانتی متر عمق یافته است، تصریح کرد:  در حال حاضر دریاچه ۳میلیارد و ۸۱۰ میلیون مترمکعب آب دارد.

وی بااشاره به اهمیت و تاثیرگذاری مستقیم دریاچه ارومیه بر معیشت مردم منطقه تاکید کرد: چنانچه رهاسازی ها تداوم نیابد، وضعیت دریاچه با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و تبخیر آب، بحرانی خواهد شد.

سرخوش تصریح کرد: با بازگشت وضعیت دریاچه ارومیه به شرایط کم آبی،معیشت و زندگی نزدیک به ۱۵میلیون نفر مردم منطقه به خطر خواهد افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار