فرمانده مرزبانی ناجا:
فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از مرز رازی بر هوشمندسازی مرز‌ها در سال جدید تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ 29 March 2021
به گزارش تابناک آذرابجان غربی، فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام اینکه هوشمند سازی مرزها در سال جدید در اولویت قرار گرفته و با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد گفت: در سال جدید، جدیت بیشتری در راستای مبارزه با قاچاق خواهیم داشت واتفاقات اخیر و تحرکات دشمنان در اطراف مرزهای شمال غرب کشور را در حال رصد هستیم.
 
وی افزود : تاکنون زیر ساختهای لازم برای استفاده از فیبر نوری ، پهبادها سامانه های الکترونیگی و اپتیکی ، بویژه حسکرها و سنسورها در قالب این طرح فراهم شده است و امسال نیزبا توجه دولت و مجلس و با تامین و افزایش اعتبارات لازم این طرح در مزهای کشور ادامه می یابد.

سردار گودرزی وضعیت امنیتی مرزهای زمینی و آبی کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود : مرزهای کشورمان به لحاظ ساختار مناسب و منسجم ، ارائه اموزشهای مورد نیاز و تجهیزلت مناسب خودرویی و پهبادی و اشراف اطلاعاتی و عملیاتی در8 هزار 755 کیلومتر از مرزهای خشکی و آبی کشور با همکاری سایر یکانها و بویژه مرزنشسیانان در حد قابل قبولی است .

وی از تشکیل اتاق فکری برای تحقق شعار امسال برای حمایت از تولید در مرزبانی کشور خبر داد و گفت : یکی از اولویت های مستمر و اول ما در این اتاق فکر همچنان مبارزه جدی با قاچاق کالا ، مواد مخدر، سلاح ، مهمات و مشرو بات الکی در راستای کمک به تولید ملی و امتیت و اقتدار کشور است.
 
 
سردار گودرزی با بیان اینکه از قاچاق بی رویه ای که از مرزها عبور می‌کند حتما جلوگیری خواهیم کرد اضافه کرد: ٢ هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان انواع کالاهای قاچاق در سال ۹۹ در کشور کشفو ضبط شد. 

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۱۳۴ تن مواد مخدر نیز در مناطق مرزی از سوداگران مرگ کشف شد که ۲۸ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش نشان می دهد.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: همچنین در این مدت ۸۹ هزار راس احشام کشف شده است ضمن آنکه کشفیات سلاح نیز در سال ۹۹ حدود ۲۸ درصد افزایش داشته است.

 فرمانده مرزبانی ناجا در سفر به آذربایجان‌غربی از مرزهای این استان بازدید خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار