با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار:
کد خبر: ۹۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰ 14 September 2015

با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار جلسه توسعه پایدار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، در جلسه توسعه پایدار استان که امروز در استانداری برگزار شد در خصوص تهیه طرح توسعه استان و نقشه راه تامین منابع مالی، وضعیت استان و راههای رسیدن به توسعه پایدار و شاخص توسعه استان بحث و تبادل نظر شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی در این جلسه از مدیران و کارشناسان ادارات و دستگاههای اجرایی استان خواست تا نقطه نظرات کارشناسی خود را برای تهیه تقویم طرح توسعه استان، نیازها، راههای رفع موانع برای رسیدن به شاخص های توسعه استان و مشکلات و نقشه راه تامین منابع مالی و استانی شدن درآمدهای ملی ارائه نمایند.

کهوریان گفت: باید در تهیه طرح ها بصورت فازبندی شده و مرحله به مرحله برنامه ریزی شود تا بتوانیم استان را در مسیر پیشرفت و توسعه پیش ببریم.

معاون استاندار آذربایجان غربی، با اشاره به بالا بودن هزینه های زندگی در استان نسبت به میانگین کشوری و پایین بودن درآمدهای خانواده ها اظهار داشت: رکودی که در استان حاکم شده همراه با تورم است که این امر باعث کاهش سرمایه گذاری شده است بطوری که از سال 86 در زمینه سرمایه گذاری با سیر نزولی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در ادامه روند کاهش سرمایه گذاری و رکود، سرانه تولید در استان پایین آمده که این امر نیز باعث شده بهره وری و در نهایت درآمدها کاهش یابد.

کهوریان اضافه کرد: یکی از راههای رسیدن به توسعه پایدار ایجاد زمینه های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری و ایجاد زیرساختهای لازم برای این امر است تا به این طریق به سمت افزایش تولید در استان حرکت کنیم.

وی همچنین گفت: در تهیه طرح توسعه پایدار نباید نسبت به نیازهای روز مردم بی تفاوت بود لذا باید راههای رفع این موانع و چگونگی تامین منابع مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گیرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار