با افتتاح این سامانه تمامی خدمات حوزه شهرسازی و استعلامات مربوطه، شهروندسپاری و همچنین برون سپاری شد و دیگر مراجعه حضوری به شهرداری در حوزه های مرتبط با این موضوع را شاهد نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۳۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 01 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ همزمان با آغاز دهه فجر 99 و به مناسبت گرامیداشت این ایام، آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروند سپاری شهرداری منطقه پنج شهرداری ارومیه با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهری برگزار شد.
حسین بخشایشی در این مراسم گفت: شهرداری ارومیه در سطح کشور در حوزه ارایه خدمات الکترونیک حایز رتبه دوم کشوری بوده و این شهر جزء پنج شهر پایلوت شهر هوشمند کشور است.
وی افزود: راه اندازی سامانه شهروندسپاری باعث کاهش تجمع شهروندان در مناطق شهرداری و در نتیجه کاهش شیوع کرونا می شود که موجب ارتقا سلامتی شهروندان است.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: بستر و زیر ساخت دسترسی به خدمات الکترونیکی فراهم شده است اما تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

عملکرد درخشان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه در مقایسه با سایر کلانشهرها

قاسم جلیلی نژاد نیز در این مراسم اظهار کرد: تمامی فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات استان از سوی ما رصد می شود و از این جهت از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تشکر می کنم که در مقایسه با سایر استانها بسیار عملکرد درخشانی نشان داده اند.

وی افزود: فیبر نوری زیرساخت اصلی شهر هوشمند است و شهرداری ارومیه با ایجاد زیرساخت فیبرنوری اختصاصی، تمامی بستر لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند را فراهم کرد و این اتفاق بسیار مثبتی برای آینده شهر ارومیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: سلامت جسمی و روانی، کاهش ترافیک، پیشگیری از معضلات زیست محیطی، افزایش بهره وری اقتصادی و کاهش هزینه ها از جمله مزایای ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری است که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

اجرای کامل سامانه شهروندسپاری برای اولین بار در ارومیه

یاسر اسدپور نیز به عنوان سخنران پایانی این مراسم اظهار کرد: امروز اتفاق خیلی بزرگی در ارومیه رقم می خورد و برای اولین بار در سطح کشور سامانه شهروندسپاری به صورت کامل اجرا می شود.

وی افزود: امروز در سطح منطقه پنج به صورت کامل استعلامات شهرسازی برون سپاری شده و از طرفی در تمامی دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی آموزش های لازم از سوی سازمان ارائه شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: امید است بتوانیم تا پایان سال با حمایت های شورای اسلامی شهر و شهرداری در تمامی مناطق پنج گانه سامانه شهروندسپاری را به صورت کامل راه اندازی کنیم و ان شاء الله بتوانیم سال آینده صدور پروانه و مجوز ساخت را نیز برون سپاری کنیم.

اسدپور ادامه داد: هدف شهر و شهرداری هوشمند مهیا کردن زندگی بهتر و آسایش و رفاه برای شهروندان است و اگر بتوانیم با استفاده از گسترش هرچه بیشتر خدمات الکترونیکی قدمی در این راستا برداریم موفق عمل کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار