وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: آمریکا در فشار حداکثری به مردم ایران بسیار اجحاف کرده است ولی نتوانسته کاری انجام دهد و امریکا در این مساله بازنده است اما ما هم برنده نیستیم چون مردم تحت فشار بودند و این بازی می‌تواند به یک بازی برد – برد تبدیل شود.
کد خبر: ۹۲۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 10 December 2020
به گزارش تابناک فارس: محمد جواد ظریف اظهار داشت: در فصل هفتم منشور ملل امریکایی‌ها به دنبال این بودند که ایران را به عنوان نقض و تهدید کننده صلح و متجاوز معرفی کنند تا بتوانند اقدامات تنبیهی را علیه ایران عملیاتی کنند. 
 
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه امریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه بار تلاش کرد ایران را به عنوان تهدید صلح و امنیت بین المللی معرفی و در قالب فصل هفتم منشور ملل قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تصویب کند اما موفق نشد،تاکید کرد: آمریکایی‌ها تاکنون نتوانسته اند ایران را در شورای امنیت سازمان ملل محکوم کنند و یا قطع نامه هایی را علیه ایران در این شورا به تصویب برسانند.
 
ظریف اظهار داشت: در دوره اول برجام اجماع امنیتی جهانی علیه ایران شکست خورد و علت اصلی نگرانی صهیونیست ها و آمریکایی ها در بر جام از بین رفتن این اجماع جهانی بود، زیرا آنها برای امنیت سازی ایران تلاش زیادی انجام داده بودند ولی موفق نشده بوند.
 
وی گفت: علت نگرانی صهیونیست ها و آمریکایی ها از امضای برجام این بود که برجام تهدید امنیتی ایران را از بین برد و شش قطع نامه شورای امنیت نیز بدون اینکه علیه ایران اجرا شود از بین رفت.
ظریف گفت : مقام معظم رهبری نسبت به عملکرد آمریکایی‌ها بدبین هستند و کسی هم تردید ندارد و همه معتقدند آمریکایی ها روی حرف خود نمی ایستند و زیاده خواهی نگرش آمریکایی‌هاست.
 
وزیر امور خارجه ایران افزود: ایران به تمام تعهدات خود در برجام متعهد مانده است و تاکنون کسی نگفته است که ایران از برجام خارج شده است و دوستانی که مخالف برجام بودند، بدانند مذاکرات مسقط قبل از دولت روحانی شروع شده بود.
 
ظریف با اشاره به انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا گفت : اینکه آقای بایدن هم می خواهد چه کند باید منتظر بمانیم زیرا افراد آقای بایدن می دانند باید به بر جام بر گردند.
 
وزیرامورخارجه ایران تاکید کرد: ما آمادگی داریم که آمریکا به برجام بر گردد اما آمریکا باید با اجرای تعهدات خود امتیاز باز گشت به برجام رابه دست آورد.
 
برچسب ها: برجام ، ظریف ، امریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار