کد خبر: ۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶ 01 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از رسا،حجت الاسلام خان بابایی، مسؤول رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان غربی در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی طی سخنانی با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان درباره سازماندهی امور مساجد، اظهار کرد: رشد معنوی مساجد مستلزم فراهم کردن شرایط سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی افزود: اگر روحانیت و مساجد ما سازماندهی نشوند با مشکلات فرهنگی بیشتری روبه رو خواهیم شد.

مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی با اشاره به نقش تبلیغی مساجد، گفت: مساجد و روحانیت برای به روز شدن و تبلیغ دین در زمینه های چهره به چهره و فضای مجازی باید به روز باشند و با آگاهی دهی به نوعی افسران جنگ نرم را در مساجد تربیت کنند.

وی روحانیان را مدیر مساجد خواند و تأکید کرد: روحانیان باید مساجد را در زمینه فرهنگی شکوفاتر کنند که لازمه این امر تعامل هر چه بیشتر روحانیان، هیأت امنای مسجد و اهل مسجد است.

حجت الاسلام خان بابایی با اشاره به برنامه ریزی چند ساله برای نوجوانان و حتی کودکان در مساجد، تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا بتوان برای افراد یک برنامه چندین ساله ترتیب داده شود تا بتوانند در مسجد تربیت شده و به رشد و بالندگی برسند.

مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربابجان غربی افزود: ایجاد حلقه های مطالعاتی، ایجاد صندوق های قرض الحسنه رسیدگی به مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان باید در داخل مساجد رونق پیدا کند.

وی در پایان از تمامی سازمان ها و ادارت برای پیشبرد اهداف دینی در مساجد درخواست همکاری کرد.

گفتنی است،حجت الاسلام خان بابایی،مدیرسابق حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه امروز باحکم حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان به مدت دو سال به عنوان مسؤول رسیدگی به امور مساجد استان منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار