رییس جهاد دانشگاهی مازندران از آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 04 September 2020

رییس جهاد دانشگاهی مازندران از آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

محمدرضا شافعیان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد:با توجه به آسیب‌های وارد شده به بسیاری از مشاغل براثر شیوع کرونا ویروس و شرایط ناشی از آن، لزوم توجه به الگوی توسعه مشاغل خانگی با هدف کمک به رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه این مشاغل در اقتصاد کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بر همین مبنا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم دارد با همکاری جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای، این طرح را در ۳۱ استان کشور و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد.

شافعیان از ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد و یادآور شد: ثبت‌نام در این طرح از روز پنج‌شنبه ۶ شهریورماه آغاز شده است و به مدت یک‌ماه ادامه خواهد داشت.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: متقاضیان واجد شرایط یعنی افرادی که دارای حداقل سن ۱۸ سال تمام بوده، بومی استان مازندران هستند و هم‌اینک به شکل تمام وقت شاغل نیستند،می‌توانند به سامانه inhb.ir که به همین منظور طراحی شده است، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و ارائه اطلاعات خواسته شده و ثبت‌نام اقدام کنند.

وی هدف از این طرح را ایجاد الگوی تعاملی با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در این پروژه و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای از طریق نرم افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی دانست.

شافعیان خاطرنشان کرد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

وی افزود: با پیاده‌سازی موفق این طرح در مازندران که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، می‌توان شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد استان به ویژه در سال جهش تولید بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار