استاندار مازندران با اشاره به شرایط کرونا و تغییر شیوه بازگشایی مدارس از اجرای طرح" والد معلم " و "سلامت همیاران" در مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 04 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان، در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اتخاذ شده و ضمن ابلاغ دستورالعمل کامل ملی؛ تصمیمات استانی لازم نیز گرفته شده است، اظهارکرد: بازگشایی مدارس که از ۱۵ شهریور ماه خواهد بود منوط به دو موضوع است؛ یکی وضعیت شهرستان ها به لحاظ تقسیم بندی وزارت بهداشت و دیگری نقاطی که وضعیت قرمز است،کلاس ها باید بصورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: شرایط به طور کامل در دستورالعمل پیش بینی شده است؛ هم می تواند کلاس ها مجازی و هم شیفت بندی به صورت یک روز در میان و هم به صورت حضوری و فیزیکی برگزار شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: با عنایت به نزدیکی ارتباط معلم و دانش آموز در مقطع ابتدایی، طرح بسیار خوبی تحت عنوان " والد معلم " با مشارکت خانواده ها به اجرا در می آید و خانواده ها، آموزش و پرورش را در تعلیم و تربیت یاری می رسانند.

حسین زادگان با بیان اینکه در مدارسی که فضای فیزیکی کمتری داریم و در مدارس دولتی که امسال اقبال بیشتری به آن نشان داده شده است، سعی کردیم محدودیت های لازم را اعمال کنیم که آسیبی متوجه معلمین و دانش آموزن نشود، خاطرنشان کرد: نحوه ورود و خروج دانش آموزان به مدارس، ساعت آموزش و ساعات تفریح دانش آموزان نیاز به توجه جدی دارد.

وی اظهار کرد: تصمیم گرفتیم این موارد به صورت پلکانی انجام شود، از آنجا که آموزش نهایتا در ۳۵ دقیقه صورت می گیرد و زیاد در فضای بسته نمی مانند، پیش بینی شده هم در مدخل ورودی مدارس امکانات ضدعفونی قرار گیرد و هم در کلاس ها؛ زنگ های تفریح نیز همه با هم تعطیل نشوند و به صورت پلکانی خارج شوند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه امسال طرح سلامت همیاران پیش بینی شده است،گفت: این طرح به این صورت است که دانش آموزان سفیر سلامت و کرونا می شوند تا هم داوطلبانه از خودشان و هم از سلامت دانش آموزان در مقابل کرونا مواظبت کنند.

وی افزود:یکی دیگر از کارها، انتخاب معاون بهداشتی در مدارس جهت رعایت پروتکل های بهداشتی است، که تذکرات لازم به آن ها برای مصون سازی مدارس ابلاغ می شود.

حسین زادگان با اشاره به این موضوع که دانشجویان این امکان را دارند تا در شهرستان و استان خود ادامه تحصیل بدهند، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم همه دانشگاه ها از یک شیوه نامه استفاده کنند، تمامی کلاس های دروس نظری، مجازی و دروس عملی نیز حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و آن هایی که در استان خود شرایط ادامه تحصیل دارند، نیاز به حضور ندارند و می توانند در همان شهرستان ادامه تحصیل دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار