سال تحصیلی جدید بلحاظ شیوع کرونا شرایط متفاوتی دارد، از یکسو دانش آموزان و خانواده‌های آنها را با استرس مضاعفی مواجه کرده و از دیگر سو لازم است دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا با رعایت یکسری دستورالعمل‌های بهداشتی آشنا شوند.
کد خبر: ۸۹۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 03 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،جهانگیر مرادی کارشناس‌ارشد علوم‌تربیتی اظهار کرد: اگرچه وجود استرس تا حدودی قابل توجیه است، اما اگر اضطراب و نگرانی دانش‌آموزان از حد بگذرد، آنها دچار مشکل شده و این موضوع در فرآیند یادگیری آنها اختلال ایجاد خواهد کرد.

مرادی ادامه داد: والدینی که خودشان استرس زیادی برای مبتلا نشدن به کرونا دارند و دچار وسواس هم شده‌اند، این استرس و نگرانی را به فرزندان خود منتقل می کنند که این امر می تواند آسیب‌زا باشد، زیرا استرس می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند.

وی به والدین توصیه کرد، به جای انتقال استرس به بچه‌ها، آنها را با نکات بهداشتی آشنا کنند که می تواند به محافظت از آنها در برابر کرونا در محیط مدرسه بیانجامد.

مرادی سپس با اشاره به ادامه دار بودن بیماری کرونا بر اساس پیش‌بینی‌ مسئولین بهداشت و درمان، گفت: بر این اساس دانش آموزان باید یاد بگیرند برای مراقبت از خود در برابر کرونا در بیرون از خانه و در محیط‌های جمعی مثل مدرسه و کلاس درس حتما ماسک بزنند و فاصله دو متری خود را با دیگران رعایت کنند.

مرادی گفت: دانش‌آموزان باید توجیه شوند که در مدرسه به هیچ عنوان با دیگران دست نداده و روبوسی نکنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان باید بدانند لازم است دستان خود را به طور مداوم و به ویژه هنگام تماس با وسایل عمومی ضدعفونی کنند و وسایل پرکاربرد مانند خودکار، مداد و پاک‌کن را به صورت شخصی استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار