مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: فرآیند آموزش ۳۵۶ هزار دانش آموز استان از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 02 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،مجید یزدان پناه امروز(12 شهریور) در حاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مورد نحوه بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی و استانی کرونا هستیم، گفت: در صورت قرمز بودن وضعیت شهرها از حیث شیوع کرونا تمامی آموزش‌ها غیرحضوری و در بستر شبکه شاد، تلویزیون، خودآموزها و رادیو خواهد بود و در وضعیت سفید نیز مدارس طبق روال عادی بازگشایی خواهند شد، اما در وضعیت زرد آموزش‌ها ترکیبی، یعنی هم حضوری و هم غیرحضوری است. آموزش حضوری نیز در روزهای محدود و به صورت شیفت بندی- با تصمیم شورای مدرسه- خواهد بود.

به گزارش ایسنا، یزدان پناه با بیان اینکه سلامت دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است، تاکید کرد: آمادگی کامل برای همراهی با خانواده ها را در هر شرایط کرونایی برای از سرگیری روند تعلیم و تربیت دانش آموزان داریم.

15 شهریور فرآیند آموزش 356 هزار دانش آموز در استان آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون 99 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت‌نام شده‌اند، گفت: 15 شهریور فرآیند آموزش 356 هزار دانش آموز -با احتساب بزرگسالان و آموزش از راه دورها- در استان آغاز خواهد شد.

یزدان پناه اشاره ای هم به میزان حضور دانش آموزان استان در شبکه شاد داشت و گفت: 88 درصد دانش آموزان استان کرمانشاه عضو شبکه "شاد" هستند و 12 درصد دیگر هم عمدتا در مناطق روستایی و عشایری هستند که با توجه به حضوری بودن آموزش ها در این مناطق نگرانی زیادی بابت نداشتن گوشی و تبلت و اینترنت این دانش آموزان نداریم.

آموزش حضوری در مدارس روستایی و عشایری

وی در تشریح شیوه بازگشایی مدارس مناطق روستایی و عشایری، گفت: مدارس مناطق روستایی و عشایری با کمتر از 50 دانش آموز که عمده این مدارس در استان چنین وضعیتی دارند، به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

یزدان پناه با بیان اینکه معلم ها و مدیران مدارس مناطق روستایی و عشایری تجربه آموزش حضوری در کرونا را در اواخر سال گذشته دارند و نگرانی برای آموزش حضوری دانش آموزان این مناطق نداریم، گفت: حدود 33 درصد جمعیت دانش آموزی استان در مناطق روستایی و عشایری هستند.

پیشنهادی برای آموزش حضوری کلاس‌اولی‌ها

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضوری بودن آموزش کلاس‌اولی‌ها در مدارس، گفت: برای آموزش حضوری کلاس‌اولی‌ها یک پیشنهاد ویژه داریم و آن اینکه در صورت حضوری بودن آموزش‌ها، مدارس مجاز هستند هر روز یک نفر از اولیاء دانش اموزان را به عنوان همیار در کنار معلم سر کلاس بفرستند تا اولیا خیالشان از باب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس راحت باشد.

وی افزود: این پیشنهاد را به وزارت آموزش و پرورش هم برای اجرا در مدارس کل کشور داده ایم.

کتب درسی برای توزیع بین دانش اموزان در اختیار مدارس قرار گرفته‌

وی سپس با بیان اینکه 98 درصد دانش اموزان استان برای کتاب درسی ثبت نام کرده اند، گفت: آن دو درصد باقیمانده هم به دلیل نهایی نشدن ثبت نامشان در مدارس برای کتاب ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون کتب درسی برای توزیع در بین دانش آموزان در اختیار مدارس قرار گرفته‌ است.

25 درصد نوآموزان پیش‌دبستانی کرمانشاه در مدارس ثبت نام شده‌اند

وی اشاره‌ای هم به ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی در مدارس استان داشت و گفت: تاکنون حدود 25 درصد نوآموزان پیش‌دبستانی استان در مدارس ثبت نام شده‌اند که این عدد در میانگین کشور حدود 20 درصد است.

یزدان پناه با اشاره به تدارک آموزش های ویژه برای آموزش نوآموزان پیش دبستانی، از خانواده ها خواست تا برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس اقدام کنند و افزود: گذراندن دوره پیش دبستانی در تداوم روند یادگیری دانش آموزان در بقیه مراحل تحصیل اهمیت زیادی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار