فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری ۳ متهم به قاچاق اشیاء عتیقه مربوط به دوره های فرهنگی و تاریخی و کشف ۳۷۶ قطعه از این اشیا در شهرستان ساری خبر داد .
کد خبر: ۸۹۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 26 August 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه خبری پلیس، مرتضی میرزایی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه در شهرستان ساری، موضع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی دریافتند، قاچاقچیان اشیا عتیقه قصد دارند، اموال تاریخی که چندی پیش در یکی از استان غرب کشور به صورت غیرقانونی حفاری و استخراج کردند را در منزل فردی در یکی از روستاهای حومه شهرستان ساری به فروش برسانند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه با دریافت این اطلاعات و شناسایی منزل متهم به قاچاق اشیا عتیقه و هماهنگی قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی این منزل را مورد بازرسی قرار دادند، خاطرنشان کرد: در نتیجه این عملیات، سه متهم به قاچاق اشیا عتیقه حین خرید و فروش شناسایی و دستگیر شدند.

میرزایی از کشف مقادیری اشیاء عتیقه در محل و در خودروی متهمان که به صورت ماهرانه ای جاسازی شده بود، خبر داد و افزود: در این عملیات ۳۷۶ قطعه انواع اشیا عتیقه از جنس طلا، مفرغ مربوط به دوره های فرهنگی و تاریخی به همراه یک دستگاه جعل اسکناس کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب صادره روانه زندان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار