کد خبر: ۸۹۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 24 August 2020

 

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه گیلان دارای رتبه پنجم در تولید مرغ گوشتی است، گفت: بر اساس اعلام کارشناسان امسال ۱۸۰ هزار تن مرغ در استان گیلان تولید می‌شود.

تولید ۱۸۰ هزار تن مرغ در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت علی اکبرنژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در پرورش مرغ در کشور است، اظهار کرد: از اول سال جاری تاکنون ۷۵ هزار تن مرغ در استان گیلان تولیدشده که در این حوزه نسبت به سال گذشته با افزایش چهاردرصدی مواجه بودیم.

وی واحدهای مرغداری در استان را یک ظرفیت برای اشتغال دانست و گفت: در استان گیلان ۸۴۳ واحد مرغداری وجود دارد که این واحدها ظرفیت ۱۹ میلیون قطعه را داشته و بسیار می‌توانند به اشتغال استان کمک کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تولید ۱۰ درصد مرغ کشور در گیلان خبر داد و تصریح کرد: نسبت به سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ تن مرغ بیشتر تولیدشده است که این امر سبب شده تا استان گیلان ۱۰ درصد مرغ کشور را تأمین کند.

اکبرنژاد با اذعان به اینکه گیلان دارای رتبه پنجم در تولید مرغ گوشتی است، افزود: بر اساس اعلام کارشناسان امسال ۱۸۰ هزار تن مرغ در استان گیلان تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار