استاندار فارس با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته کارخانه ITI گفت: اگر این موضوع ادامه پیدا کند در همین هفته اعلام می‌کنیم که بانک برای تملک اقدام کند و کارخانه را به مزایده بگذارد.
کد خبر: ۸۹۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 23 August 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عنایت‌الله رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کارگران و بازنشستگان کارخانه آی تی آی اظهار داشت: جلسات متعددی با سهامدار کارخانه گرفته شده و به توافقاتی رسیده بودیم که 2 مبلغ را سهامدار اصلی پرداخت کند؛ مبلغ نخست 27 میلیارد تومان مبنی بر مطالبات بازنشستگان و پس از آن تاخیر و تادیه و دیگر مطالبات بازنشستگان بود.

وی گفت: در مرحله بعد باید همین مبلغ 27 میلیارد تومان را به عنوان هیئت حمایت که دولت هزینه کرده بود، پرداخت می‌کرد و در مرحله بعد راه‌اندازی مجدد با تولیدات جدید را در دستور کار قرار می‌داد.

 

استاندار فارس با اشاره به اینکه در سفر آیت‌الله رئیسی تاکید شد که این موضوع توسط دادگستری پیگیری شود، افزود: سهامدار اصلی قول داده بود که 27 میلیارد را ظرف 2 هفته واریز کنند اما ابتدا بهانه آوردند باید به بانک خارجی واریز شود که دو شماره بانک خارجی به سهامدار داده شد اما مستندی مبنی بر واریز ارائه نکردند.

رحیمی با اشاره به روال انجام شده در این جریان بیان کرد: پس از آن سهامدار قرار شد که به حساب دادگستری واریز کند که باز هم مستندی مبنی بر واریز پول ارائه نشد.

وی عنوان کرد: اگر این موضوع ادامه پیدا کند در همین هفته به طلبکار اصلی این مجموعه که بانک ملی است، اعلام می‌کنیم که برای تملک اقدام کند و کارخانه را به مزایده بگذارد که در این میان اولویت پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار