کد خبر: ۸۸۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 06 August 2020

 

خلاصه

تابناک/سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی درباره وضعیت استان قم بیان کرد: اولین موارد بیماری در استان قم شناسایی شد. با تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم، از فروردین ماه امسال شاهد روند نزولی ابتلا و بستری در این استان بودیم، اما از خرداد ماه این روند کاهشی متوقف شد و در شش هفته گذشته شاهد روند صعودی بیماری در این استان هستیم.

لاری ادامه داد: در حال حاضر وضعیت استان قم از نظر شیوع کرونا قرمز است و قطعا عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها در ایجاد این وضعیت موثر است. استفاده از ماسک در استان قم و در اماکن و مراکز عمومی ۶۶ درصد، در واحدهای صنفی ۶۲ درصد، در واحدهای صنفی ۷۵ درصد، در وسایل نقلیه عمومی درون شهری و برون شهری ۶۷ درصد و بین کارکنان اداره‌ها با بیشترین مقدار یعنی ۸۵ گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تاکنون چهار بار کلیه اداره‌های استان قم بازرسی و به اداره‌های متخلف اخطار داده شده و واحدهای صنفی و صنعتی نیز در حال بازرسی نوبت سوم قرار دارند. اماکن پرخطر نیز به صورت مرتب بازرسی می‌شوند.

لاری گفت: دو دفتر پیشخوان، شش فروشگاه، ۱۲ گیم نت، ۱۲ رستوران، ۱۱ تالار، ۱۴۳ نانوایی، ۱۴ آرایشگاه، ۳۳ مجتمع خرید و ۲ شعبه بانک در روزهای اخیر در استان قم پلمب شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در اداره‌ها و بدترین وضعیت در سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها گزارش شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم مردم استان قم با پرهیز از هرگونه عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده جدی از ماسک مانع از تکرار تجربه‌های تلخ اسفند ماه گذشته باشند. همکاران بهداشتی ما با تمام توان در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ در کنار مردم استان قم هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها با امید خدا می‌توانیم این بیماری را شکست بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار