اکبرزاده شهردار خوی گفت : سیمای بصری معماری معابر و خیابان ها با توجه به فرهنگ تاریخی و معنوی شهر ارتقا می یابد .
کد خبر: ۸۸۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 05 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
محرم اکبرزاده شهردار خوی گفت: طرح مطالعات اولیه تدوین ضوابط و دستورالعملهای طراحی نمای خیابانهای شهر خوی در جلسه کمیته سیما ومنظر شهری شهرداری بررسی شد.

وی افزود : سیمای بصری معماری معابر و خیابان ها با توجه به فرهنگ تاریخی و معنوی شهر ارتقا می یابد .

اکبرزاده اضافه نمود :معماری ساختمانها، نماسازی وطراحی نمای متناسب برای بناها در صورت ضابطه مندی می تواند در رسیدن به یک ساختار معماری متناسب با فرهنگ بومی وایجاد هارمونی در منظر شهری موثر باشد.
شهردار خوی گفت: طراحی همسو با هویت شهری در خیابانها و ساختمانها روح زیبا شناسی و فضای شهری آرام برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شهرداری تلاش میکند با پایان این مطالعات و تصویب آن، ساختار معماری منسجم برمبنای ماهیت بومی و اسلامی، طراحی نماها وخیابانهای شهری را به اجرا بگذارد برهمین اساس مطالعات ضوابط و دستورالعملهای طراحی نماهای خیابانهای شهر با اولویت بندی ۱۶ خیابان منتخب در چهار گروه مختلف در جلسه کمیته سیما ومنظر شهری شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

اکبرزاده گفت: ناهماهنگی، بد منظری، بدرنگی، نور، شلوغی و عدم تناسب فرهنگی برخی ازمسائلی هستند که امروزه در شهر فرهنگی خوی شاهد آن در نمای خیابانها هستیم و این مطالعات که در برگیرنده هسته مرکزی شهر بعنوان بافت تاریخی، معابر اصلی پیرامون هسته مرکزی و بلوار اصلی شهر بوده و خواهد توانست در ساماندهی مناظر شهری وزیبایی بصری موثر واقع گردد.
شهردارخوی با اشاره به اهداف این مطالعات گفت: بازتعریف هویت کالبدی تاریخی-فرهنگی شهر خوی از طریق ارتقای سیمای بصری ارتقای حس مکان تاریخی، فرهنگی، تجاری توجه و دست یابی به معیارها و شاخص های شکل دهنده معابر، بهبود وضع موجود و ایجاد ارتباط با آینده، تعامل اقلیم منطقه از جمله اهداف این مطالعات است.

اکبرزاده در پایان سخنان خود گفت : مطالعات پیاده راه سازی چهار خیابان اصلی هسته مرکزی نیز یکی دیگر از اقدامات مطالعاتی شهرداری است که شهرداری در صدد است بر اساس این مطالعات، پیاده راه سازی این خیابانها را در دستور کار قراردهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار