حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت : میراث فرهنگی درتلاش است تا کویر لوت را در فهرست جهانی یونسکو ثبت کند
کد خبر: ۸۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 02 September 2015

به گزارش تابناک، حسن رمضانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید گردشگران ورودی به کشور ۴۵ درصد افزایش داشته است، افزود: در استان خراسان جنوبی نیز در راستای توسعه گردشگری از بهمن ۹۳ تا خرداد ماه ۹۴ پذیرای سه تور فرانسوی، بریتانیایی و یک تور مشترک ترکمنستان و پاکستان بوده‌ایم.

وی عنوان کرد:۲۶ مهر ماه یک تور ۲۰ خودرویی از مرز بازرگان به استان سفر می‌کنند و تا ۸ آبان ماه در استان خواهند بود که این آغاز راه روشنی در حوزه گردشگری استان خواهد بود.

وی با اشاره به توجه به روستاهای هدف گردشگری در استان گفت: یکی از اساسی‌ترین کارها این است که روستا را جای خوبی برای سکونت ساکنان آن بدانیم زیرا اگر روستای هدف گردشگری از سکونت خالی باشد طبیعتاً هیچ جذابیتی برای گردشگران نخواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی عنوان کرد: در سال جاری بافت تاریخی روستای چنشت در اولویت بازسازی است.

وی ادامه داد: در روستاهایی که دارای بناهای فاخر تاریخی و فرهنگی هستند مبالغی اختصاص دادیم که این‌ها کمک می‌کند که روستای هدف گردشگری سامان پیدا کند و برای گردشگران جذاب باشد.

رمضانی تصریح کرد: تلاش دیگر میراث فرهنگی این است کویر لوت در فهرست جهانی یونسکو ثبت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار