معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا و همچنین ترویج ازدواج آسان، پویش ازدواج آسان و بدون مراسم در قم آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶ 21 July 2020

به گزارش تابناک قم، محسن فارسی، با اشاره با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور ممنوع بودن تمام‌ مراسم‌های مربوط به جشن،‌عروسی و ترحیم درتالارها، ‌اماکن عمومی و حتی منازل تا اطلاع ثانوی در این استان اظهار داشت:‌ سمن‌های فعال درحوزه ازدواج جوانان استان در راستای عمل به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا پویش ازدواج آسان و بدون مراسم را اجرایی کردند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: همچنین در این ایام سه پویش دیگر نیز به منظور تامین جهزیه زوجین جوان، تسهیل اجاره بهای زوج های جوان و همچنین شناسایی زوج های موفق با نگاه ساده زریستی و تداوم موفقیت در ازدواج در این استان آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در هفته ازدواج گفت: اهدای جهیزیه به زوج‌های در آستانه ازدواج، برگزاری مراسم گلریزان جهت تهیه جهیزیه و همچنین تجلیل از زوج های جامعه پزشکی فعال در مبارزه با کرونا از برنامه های این هفته در قم است.

فارسی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی زوج‌های جوان افزود: مشاوره پیش از ازدواج، برگزاری کارگاه های آموزشی،‌ آموزش غنی سازی روابط بین زوج ها و همچنین رهایی از شکست‌های عاطفی در هفته ازدواج توسط سمن های تخصصی فعال استان به صورت حضوری و مجازی در این زمینه برنامه ریزی شده‌است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، گفت: پویش رسانه‌ای با هدف مهارت ارتباطی زوجین، جهیزیه ساده، مهریه، فرزندآوری، عفاف وحجاب و همچنین حذف مراسم های پرهزینه در قالب جریان سازی خبری در دستور کار است که همراهی رسانه ها در این زمینه ضروری است.

از اول ذی الحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) (یکم مرداد) تا هفتم ذی الحجه (هفتم مرداد) به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار