نماینده سازمان بهداشت جهانی در بازدید از بیمارستان های اصفهان
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: ایجاد اتاق فشار منفی و ایزوله تنفسی برای ارتقای خدمات به بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان‌های اصفهان ضروری است.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 18 July 2020

کریستوف همل‌من روز شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان الزهرا اصفهان افزود: ایجاد چنین اتاق‌هایی برای سیر درمانی بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید در بیمارستان‌های فاقد آن ایجاد و در گام نخست جانمایی آن در هر مرکز درمانی مشخص شود.

وی ادامه داد: برای اینکه کدام بیمارستان در مرحله اول این گونه اتاق‌ها تعبیه شود به اولویت بندی نیاز دارد، اما مهم این است که حتما محلی برای آن داشته باشیم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با بیان اینکه خودمراقبتی تنها راه مقابله با بیماری کووید-۱۹ به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این موضوع در تمام کشورهای جهان و مناطق ایران صدق می‌کند و فعلا باید بر همین اساس پیش برویم.

همل‌من با تاکید بر استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس تصریح کرد: همه شهروندان باید این اقدامات را جدی بگیرند زیرا همگان در معرض خطر قرار دارند.

وی با اشاره به رعایت فاصله استاندارد افراد از یکدیگر و بهره گیری از مواد ضدعفونی کننده به عنوان اصلی دیگر اظهارداشت: در صورت توجه به موارد فوق می‌توانیم شاهد کاهش شیوع باشیم.

مدیر بیمارستان امین اصفهان گفت: از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم در زمینه ایجاد یک آی سی یو با فشار منفی واقعی برای بیماران کرونایی در این مرکز درمانی و در زمینه ارایه داروی "رمْدسیویر"(داروی ضد ویروس) به ما کمک کنند.

محمد شماس اصفهانی روز شنبه در حاشیه بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از بیمارستان امین افزود: مجوز احداث بخش مراقبت‌های ویژه از معاونت درمان، معاونت بهداشت و معاونت امور فنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ شده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان امین از اسفندماه بعنوان مرکز ریفرال (ارجاع بیماران به بخش‌های مربوطه‌ی بیمارستان)کرونای استان اصفهان به همراه ۲ بیمارستان دیگر معرفی شد و اینمرکز درمانی تنها مرکز ریفرال بود که اطفال، نوزادان و بزرگسالان را پذیرش می‌کرد.

مدیر بیمارستان امین اصفهان تصریح کرد: در ابتدای شیوع کرونا تعداد کل تخت در بیمارستان امین حدود ۲۵۰ واحد بود و همچنین ۷۵ تخت مراقبت‌های ویژه پیش‌بینی شد.

وی اضافه کرد: در زمان شیوع بیماری فشار کار بر سیستم پرستاری زیاد بود به همین دلیل دانشگاه از مراکز دیگر که نیروی آزاد داشتند در اختیار این بیمارستان قرار داده است.

شماس اصفهانی با اشاره به فعالیت ۱۰ پزشک برای درمان بیماران کرونایی در این بیمارستان، بیان کرد: روش پذیرش بیماران به داخل بیمارستان ابتدا از اورژانس شروع می‌شود سپس از ۶ تا ۲۴ ساعت بیمار آزمایش شد و در صورت نیاز به بستری اقدام می‌شد و در غیر این صورت درمان سرپایی انجام و جداسازی بیمار توصیه می‌شد.

وی گفت: برای نیروها و پزشکان بیمارستان تجهیزات و امکانات حفاظت فردی تهیه و توسط پروتکل‌های تعریف شده کاور کامل، کلاه، عینک، شیلد و ماسک n95 در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

مدیر بیمارستان امین اصفهان با بیان اینکه کمترین ابتلا کادر درمان به کووید ۱۹ را در بیمارستان امین شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از آزمایش سرولوژی کارمندان و نیروی بیمارستان وجود ندارد اما تاکنون آزمایش pcr کمتر از پنج یا ۶ درصد از کادر بهداشتی ما مثبت شد همچنین یکی از سوپروایزرهای بیمارستان پس از ۶ هفته دوباره به این بیماری مبتلا شده است.

وی اظهارداشت: در مجموع کادر بهداشتی اصفهان که به بیماران کووید ۱۹ خدمات رسانی می‌کنند حدود ۹۰۰ نفر هستند که پرسنلی که بیماری زمینه‌ای داشته و داروهای خاص مصرف می‌کردند از چرخه درمان جدا کردیم.

وی ادامه داد: از لحاظ تجهیزات کمکی امکانات خوبی توسط علوم پزشکی تهیه شد و بیماری به دلیل نبود امکانات محروم نماند.

به گفته شماس اصفهانی، یک دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان امین وجود دارد حدود ۲ دستگاه دیگر برای این بیمارستان نیاز داریم.

وی گفت: در ابتدا تعداد تخت‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان ۴۵ تخت بود که ۳۵ تخت دیگر اضافه کردیم، همچنین در مقطعی ضریب اشغال این تخت‌ها به حدود ۹۰ تا صد درصد افزایش یافت اما با تدابیر اندیشیده شده شیب کاهش بیماری را شاهد بودیم و از تعداد تخت‌های مراقبت ویژه کم کردیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار