کد خبر: ۸۶۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 10 June 2020

 

نماینده مردم رشت در مجلس به کشته‌شدن سیاه‌پوستان به‌دست هیئت حاکمه آمریکا اشاره کرد و گفت: قیام‌های مردمی آمریکا با وجود سرکوب حاکمانش در این کشور نهادینه شده است.

 
نماینده مردم رشت: قیام‌های مردمی آمریکا با وجود سرکوب‌ها نهادینه شده است

سید‌علی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید بر اینکه اتفاقات اخیر و تحولاتی که به لحاظ قتل جنایتکارانه یک شهروند سیاه‌پوست در آمریکا به وجود آمده موضوع تازه و جدیدی نیست، اظهار داشت: قیام‌های مردمی آمریکا با وجود سرکوب حاکمانش در این کشور نهادینه و به یک نهضت تمام‌نشدنی مبدل شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس ماهیت آمریکا را چه در داخل و چه در خارج این کشور یک ماهیت استکباری و امپریالیستی تلقی کرد و با بیان اینکه نیت واقعی حاکمان این کشور برای همه عیان شده است، عنوان کرد: این نوع از حکومت‌ها همواره تلاش می‌کنند با هر ابزار و روشی که شده آن خوی و روش یکه‌تازی خود را در همه جا حفظ کنند.

آقازاده با تأکید بر اینکه همین بلایی که امروز آمریکایی‌ها بر سر مردم خود می‌آورد را سر مردم افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، یمن و کشورهای منطقه آورده و مشغول جنایت و آدم کشی است تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده رویکرد استکباری، نژادپرستی و آدم‌کشی رژیم آمریکا است و برای همه مردم دنیا نیز به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قطعاً حوادث اخیر در داخل آمریکا یک پیام دارد و متوجه شدن جامعه جهانی به اینکه آمریکایی‌ها حتی به ملت خود هم رحم نمی‌کنند یکی از این پیام‌ها محسوب می‌شود اظهار داشت: نوع قتلی که در آمریکا علیه سیاهپوستان اتفاق می‌افتد عبرتی است برای همه مردم دنیا که بدانند آمریکا چه نگاه بی‌رحمانه و نژادپرستانه‌ای دارد.

 نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید براینکه حاکمان آمریکا هیچ ارزشی نه فقط برای مردم خود بلکه برای انسان‌ها قائل نیستند خاطرنشان کرد: شرایطی که در آمریکا ایجاد شده؛ در حقیقت عکس‌العملی معمولی نیست بلکه یک حرکت تاریخی، نهضت و انقلاب است که علیه هیئت حاکمه آن کشور به راه افتاده است.

آقازاده با بیان اینکه آمریکا سرکوب می‌کند اما قطعاً قیام در این کشور نهادینه شده و اثرات آن تمام شدنی نیست اظهار داشت: بدون شک اعتراضات گسترده آمریکا به نهضت‌های سایر نقاط جهان به ویژه نهضت‌های آزادی‌بخش و جبهه مقاومت و وصل خواهد شد و به این ترتیب آثار آن را در دراز مدت و کوتاه مدت شاهد می‌شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار