رئیس هیئت ورزشهای همگانی فارس از برگزاری فینال مسابقات بوکس شطرنج در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳ 27 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس پاک فطرت ظهر جمعه در نشست خبری برگزاری اولین دوره مسابقات بوکس شطرنج در شیراز، گفت: برای اولین بار در کشور، شهر شیراز میزبان این مسابقات بود.

وی ادامه داد: این رشته ورزشی بسیار جوان و کم سابقه است بنا بر این باید با حمایت های گسترده به بلوغ برسد.

رئیس هیئت ورزش های همگانی فارس تصریح کرد: ورزش بوکس شطرنج سه سال است به ایران آمده و جالب است که ورزش به ظاهر خشن مثل بوکس در کنار یک ورزش ذهنی مانند شطرنج جای گرفته است.

پاک فطرت افزود: بنا داریم این ورزش را زیر پوشش ورزشهای همگانی قرار دهیم البته پس از برگزاری انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی کشور زیرا این ورزش نوپا باید در دید عموم مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مجمع سالانه هیئت ورزش های همگانی فارس نیز گفت: این مجمع در پایان اسفند ماه با حضور ۳۰ شهرستان فارس برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست مبتکر رشته بوکس شطرنج در جهان نیز یادآور شد: ایده اصلی این رشته از سال ۲۰۰۳ در فکر من شکل گرفت و مورد پذیرش قرار گرفت و انگیزه راه اندازی این ایده ایجاد تعادل در بعد فیزیکی و ذهن بوده است.

اپه رابین افزود: پس از پذیرفته شدن این رشته از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ سه دوره مسابقات آماتور برگزار شد و در سال ۲۰۱۴ نیز مسابقات حرفه ای برگزار شد.

وی تاکید کرد: ۲۰ کشور در این انجمن ورزشی عضو هستند که هند و آلمان بهترین ها هستند.

مبتکر رشته بوکس شطرنج در جهان با اشاره به نوع قوانین این رشته تصریح کرد: این رشته ورزشی در چهار وزن و هر مسابقه در ۱۱ راند برگزار می شود.

رابین ادامه داد: شروع این مسابقه با شطرنج به مدت سه دقیقه و سپس شرکت کنندگان باید وارد رینگ بوکس شود که هر فرد بتواند در یکی از دو رشته برنده شود بازی را برده است.

در ادامه نیز عضو هیئت رئیسه انجمن جهانی بوکس شطرنج، گفت: این رشته ورزشی در ۱۲ استان کشور نماینده دارد که چهار ماه قبل با شرکت ۱۰۰ نفر از این استانها دوره آموزشی در شیراز برگزار شد.

فریدون پویا تصریح کرد: ۳۲ نفر برای اولین بار در مسابقات کشوری این رشته شرکت کرده اند که امروز بعد از ظهر فینال این مسابقات در شیراز برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار