مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با توجه به وجود 35 هزار کارگاه فعال در سطح استان، آمار تنش های کارگری بسیار پایین است و این استان کمترین آمار تنش های کارگری را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 30 August 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، محمدعلی سلیمی در نشست با خبرنگاران با حضور مدیران اعضای شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان افزود: با وجود تعداد زیاد کارگران و وجود صنایع بزرگ و کوچک در سطح استان ، شاهد کمترین تنش کارگری هستیم که این امر با مدیریت به موقع کمیسیون های کارگری و کارفرمایی و نظارت های پی درپی، بازرسی ، تعامل منطقی بین کارگران و کارفرمایان صورت گرفته است.

وی بیان داشت: 35درصد اختلافات کارگری و کارفرمایی استان نیز به صورت سازشی و قبل از طرح در مراجع حل اختلاف حل و فصل می گردد.

مدیرکل کار هرمزگان اظهارکرد: در دو سال گذشته بیش از دو هزار و 700 دادخواست به اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ارجاع شده که بیش از سه هزار رای در هیات های سازش و حل اختلاف صادر شد که یکهزار و 600 مورد آن سازش شد.

سلیمی در ادامه به موضوع اشتغال که مهم ترین دغدغه دولت است ، اشاره و از تخصیص بیش از 750 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان خبر داد و گفت: پرداخت این تسهیلات بر اساس قوانین بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه توجه به مشاغل خرد و خانگی برای رفع بیکاری ضروری و مورد تاکید وزرات کار است و اشتغال بزرگ نیز در کارگاههای کوچک می تواند صورت بگیرد ، از اختصاص 73 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: سهمیه دستگاهها به زودی اعلام خواهد شد.

به گفته وی ، با توجه به اینکه بالاترین نرخ بیکاری استان مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است ، بیان داشت: اداره کل کاراستان، طرحی تحت عنوان'آینده شغلی من' را در دانشگاههای سطح استان با هدف راهنمایی و افزایش مهارت های مورد نیاز بازار کار برگزار کرده است.

سلیمی همچنین از وجود 22 کاریابی در سطح استان نام برد که در دو سال اخیر 14 هزار و 854 نفر در این کاریابی ها ثبت نام کردند که بیش از هفت هزار نفر مشغول بکار شدند.

وی اضافه کرد: طرح ملی تشکیل 100 تعاونی در 100 روستا برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی در دست اجرا است که این امر به اشتغال تعداد زیادی از زنان کمک می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار