کد خبر: ۸۴۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ 11 May 2020

پژوهشی در ایتالیا نشان داده است که کار سیگاری‌ها 5 برابر کمتر از غیرسیگاری‌ها ممکن است به بیمارستان بکشد. گرچه در صورت بستری در بیمارستان، احتمال فوت آن‌ها دوبرابر بیشتر از دیگران است.
https://mol.im/a/8306781

از 441 بیمار کووید-19 بستری‌شده در بیمارستان، 5 درصد سیگاری فعال بوده‌اند. در حالی که برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند، 24 درصد ایتالیایی‌های سیگاری فعال هستند.

در مقابل، نیمی از سیگاری‌های بستری‌شده قربانی کرونا شده‌اند در حالی که این درصد در بین غیرسیگاری‌ها، 35 درصد است.

این پژوهش، در پی پژوهش انجام‌شده توسط دانشگاه کالج لندن انجام شده است که با بررسی 28 پژوهش دیگر در اروپا، نشان داده بود که جمعیت سیگاری‌ها بین مبتلایان کووید-19 کمتر از میزان مورد انتظار است.

دولت‌ها، با وجود نداشتن مدارک مستدل، همچنان به ترک عادت سیگار کشیدن برای رفع خطر کووید-19 اصرار دارند.

پژوهش انجام‌شده در پارما، شمال ایتالیا، به سرپرستی دکتر نیکولا گاباتزی انجام و اطلاعات مربوط به بیماران ابتدا از روی پرونده پزشکی و سپس با صحبت با بیمار یا اطرافیان وی، صحه‌سنجی گردیده است.

دلیل، نرخ ابتلای عجیب و کمتر از معمولِ سیگاری‌ها به کووید-19 هنوز مشخص نیست. برخی، کاهش گیرنده‌های ACE-2 – که ویروس کرونا برای ایجاد عفونت در سلول به آن متصل می‌شود – توسط نیکوتین را عامل این پدیده می‌دانند. دکتر گاباتزی اما معتقد است که در معرض نیکوتین و سایر مواد شیمیایی دود سیگار قرار گرفتن باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در مقابل عفونت‌های ریوی می‌شود. از این رو وقتی سیگاری‌ها در معرض ویروس کرونا قرار میگیرند، سیستم ایمنی بدن ایشان ، منعطف‌تر عمل می‌کند و واکنش ملایم‌تری به ویروس نشان می‌دهد. در حالی که در غیرسیگاری‌ها، واکنش بدن به حضور ویروس در دستگاه تنفسی بسیار شدیدتر است. پیشتر گفته شده بود که این واکنش بدن نسبت به ویروس است که میزان بیماری افراد را تعیین میکند، نه خود ویروس.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار