کد خبر: ۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ 27 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فارس، ابراهیم محمدی معاون آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه مدیران آموزش و پرورش آذربایجان ، اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از 10 استان برتر کشور از نظر ساماندهی نیروی انسانی است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی متذکر شد: به طور قطع با اجرای برنامه‌های تهیه شده و سیاست‌گذاری درست می‌توان در این زمینه جایگاه استان را بیش از پیش بهبود بخشید.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار و 545 میلیارد ریال صرفه‌جویی از جهت ساماندهی نیروی انسانی در سراسر کشور رخ داده است، خاطرنشان کرد: این یک حرکت بی‌نظیر است که با رعایت معیارهای موردنظر وزارت، این موضوع تحقق یافت.

محمدی گفت :امسال برنامه توسعه سنواتی و شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی با هم ارسال می‌شود.بنابراین امسال شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی نخواهیم داشت، به طوری که فقط برنامه توسعه سنواتی دریافت کرده و به مناطق ابلاغ می‌کنیم.

وی افزایش پوشش تحصیلی، ساماندهی بهینه کلاس‌ و مدارس استان، بهره‌وری کامل از منابع انسانی موجود، نهادینه‌شدن فرهنگ نظم و قانون‌پذیری در ساماندهی کلاس‌ها و ارتقای بهره‌وری را مهم‌ترین راهبردهای نظام آموزشی امسال عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه راهبردهای نظام آموزشی در قالب پیام به مدیران ادارات شهرستان‌ها ارسال می‌شود، ادامه داد: در صورت توجه به این امور به طور قطع می‌توان سالی توام با رشد و شکوفایی پیش‌رو داشت.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به کاهش کلاس درس در استان اشاره کرد و بیان داشت: امسال 427 کلاس نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده که بیشترین کلاس‌ درس در خوی با 2 هزار و 213 باب است.

وی ادامه داد: میزان برگزاری کلاس بیش از آمار ارائه شده است،چرا که آنچه با عنوان کلاس درباره آن صحبت می‌شود، کلاس‌های مدارس دولتی مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است، به طوری که کلاس بزرگسالان، ایثارگران، غیردولتی، پیش‌دبستانی، استثنائی و ... در این آمار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار