کد خبر: ۸۴۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 08 May 2020

 

تابناک/نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن اشاره به دستاوردهای مثبت شیوع کرونا در جامعه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحرکات موذیانه آمریکا در منطقه را خنثی کرد.

تأکید امام جمعه رشت بر دستاوردهای بحران کرونا؛ «سپاه» تحرکات موذیانه آمریکا در منطقه را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم سخنرانی پیام جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر و بدون حضور مستمع برگزار شد اظهار داشت: برپایی نماز جمعه در سراسر ایران از برکات انقلاب اسلامی است و هیچ‌گاه این امر مقدس تعطیل نشد و تعطیلی آن در ایام شیوع کرونا به‌جهت حفظ سلامتی مردم و اهمیت این مقوله است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به دلایل شیوع بلای کرونا در سراسر جهان و به‌ویژه در کشورهای مسلمان اشاره کرد و بیان داشت: عده‌ای با استناد به روایات معصومین(ع) معتقد هستند که به‌دلیل افزایش گناهان و ارتکاب افراد به گناهان جدید این بلا همه‌گیر شده و خداوند بلای جدیدی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه همه‌گیر شدن ویروس کرونا در سراسر جهان می‌تواند یکی از علائم آخرالزمان باشد گفت: عده‌ای شیوع ویروس کرونا را به‌دلیل نزدیک بودن ایام ظهور امام زمان(عج) می‌دانند که در آخرالزمان بلا دامن مسلمان و غیرمسلمان را می‌گیرد.

امام جمعه رشت تصریح کرد: امام علی(ع) 4 نتیجه برای بلا و گرفتاری ذکر کردند که یکی از آنها تربیت کردن و درس عبرت گرفتن ظالمان است و دیگری امتحان مومن از سمت خدا است که تحمل بندگانش را در مواقع سختی و مشکلات امتحان کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دچار شدن انبیا به انواع بلا درجه آنان را بالا می‌برد خاطرنشان کرد: مبتلا شدن به گرفتاری‌ها برای اولیای الهی کرامت است و از سوی دیگر اگر نگاه فلسفی پیرامون بلا داشته باشیم متوجه وجود مسائلی در آن خواهیم شد که باعث می‌شود انسان دچار سستی نشود.

فلاحتی به سیل سال 98 اشاره کرد و با بیان اینکه فایده آن بلا پر شدن تالاب‌ها و آب‌های زیرزمینی و سدها بود و امسال از این جهت مشکل کمبود آب کشاورزی نداریم گفت: نخستین فایده شیوع کرونا متوسل شدن مردم و دعا کردن آنان بود و جامعه با راز و نیاز با خداوند باری‌تعالی آشنا شد.

وی دومین پیامد مثبت شیوع کرونا را افزایش میزان صبر و شکیبایی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای مثبت شیوع ویروس کرونا در جامعه اجرای رزمایش مواسات و همدلی میان مردم بود که باعث شد مقام معظم رهبری از عملکرد خوب هموطنان در این باره تعریف کنند. 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد جوانان این کشور به فکر راه چاره مقابله با این ویروس باشند افزود: کیت‌های تشخیص کرونا در کشور تولید می‌شود و 16 کشور دیگر نیز خواستار خرید آن از ایران هستند.

فلاحتی با ابراز امیدواری برای ریشه‌‌کنی ویروس کرونا در کشور توسط جوانان توانمند این مرز و بوم خاطرنشان کرد: دولت مستکبر و ظالم آمریکا در شرایط سخت فعلی ما را بیشتر تحریم کرد و خباثت خود را بیش از گذشته به همگان نشان داد و در منطقه نیز اقداماتی انجام داد. 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه آمریکا در ایام شیوع کرونا حزب‌الله لبنان را با کمک برخی کشورهای اروپایی تروریست اعلام کرد بیان داشت: حمله به نیروهای حشدالشعبی و تحرکات موذیانه در خلیج فارس برای ایجاد هراس میان مردم منطقه از جمله دیگر اقدامات آمریکا بود که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی شد.

فلاحتی با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: مشارکت مردم در اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در سراسر کشور و به‌ویژه در گیلان مصداق سخن امام حسن(ع) درباره کمک به نیازمندان است که موجب خوشحالی آنان می‌شود. 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه هفته آینده سالروز شهادت امام علی(ع) را در پیش داریم تصریح کرد: این امام همام همواره تاکید داشتند که نباید در برابر ظالمان فروتن باشیم بلکه باید در برابرشان قاطعانه رفتار کنیم تا به ما گزندی نرسد.

فلاحتی با بیان اینکه امام علی(ع) همواره یاور مظلومان بودند و امروزه نیز جمهوری اسلامی در این مسیر حرکت می‌کند عنوان کرد: از تمام افرادی که در این ایام برای مبارزه با کرونا به جامعه خدمت کردند قدردانی می‌کنم و برای درگذشتگان نیز آرزوی علوّ درجات دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار