امسال حدود ۸ هزار تُن از دانه روغنی کلزای تولیدی در آذربایجان غربی به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
کد خبر: ۸۴۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 05 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس سازمان جهاد کشاورزی این استان با بیان اینکه کشت کلزا در حال حاضر در سطح استان از شرایط مطلوب و بسیار خوبی برخودار است، اظهار کرد: هم‌اکنون 3هزار و 686 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته است که وضعیت خوب این مزارع باعث خواهد شد که کشاورزان در سال‌های آتی نیز به کشت بیشتر این محصول روی آورند.
جلیلی با اشاره به اینکه دانه روغنی کلزا می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات با مصرف آب بالا باشد، افزود: آذربایجان‌غربی از مراکز بسیار مستعد تولید کلزا در سطح کشور به شمار می‌رود و برای توسعه سطح کشت این محصول با ارزش برنامه‌های وسیعی تدارک دیده شده است.
وی از کلزا به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشور یاد کرد و افزود: کشاورزان در کنار گندم و جو در مزارع خود، کشت کلزا را برای تناوب در کشت انجام دهند تا بتوانند محصولات بیشتری از مزارع خود برداشت کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت:امسال در شهرستان پلدشت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کلزا قرار گرفته که از این لحاظ رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است و شهرستان بوکان نیز در جایگاه دوم قرار دارد.
وی گفت: در سال زراعی جاری، در حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و بیش از ۲۸۷ هزار هکتار از اراضی دیم استان نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافته است که براساس برآوردهای انجام شده حدود ۷۳۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری از مزارع استان برداشت می‌شود.
جلیلی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در حدود ۵۹۰  تا ۶۰۰ هزار تُن محصول گندم مازاد بر مصرف گندمکاران از سوی مراکز خرید دولتی خریداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار