عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: بهترین فرصت است که در دوران پسا کرونا همچنان بخشی از برنامه‌های فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری به صورت مجازی انجام شود.
کد خبر: ۸۴۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷ 05 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش زر اظهار داشت: بیماری کرونا در قم سبب تعطیلی مساجد، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اماکن مذهبی شد و بسیاری از کارهایی که به صورت جمعی انجام می‌شده را به تعطیلی کشاند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود:این بیماری فعالیت‌های فرهنگی را که رکن اساسی تجمع مردم بود را با مشکل روبرو کرد، لذا در حال حاضرهمه نهادها و وزارتخانه‌هایی که با تجمع مردم سروکار داشتند برنامه‌های خود را به صورت مجازی اجرا می‌کنند که به‌تبع آن سازمان فرهنگی ورزشی و هنری شهرداری نیز از این رویه استفاده و به این سمت رفت.

وی اقدامات و برنامه‌های سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم در ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و استان قم، این سازمان برنامه‌های خود را در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار کرده است.

آتش زر با بیان اینکه برای ارزیابی میزان تأثیرگذاری این برنامه‌ها و اقدامات باید بررسی میدانی صورت بگیرد، ادامه داد: مردم آرام‌آرام گرایش پیداکرده‌اند که بسیاری از برنامه‌ها را به صورت مجازی انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور، بهترین فرصت برای ایجاد دولت الکترونیک و شهر الکترونیک بوده و بهترین فرصت است که بعدازاین بخشی از برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی انجام شود.

وی افزود: امیدواریم با حل شدن مشکل و ریشه‌کنی این بیماری همچنان انجام بخشی از برنامه‌ها به صورت مجازی ادامه داشته باشد و این طور نباشد که به شکل سابق برگردیم؛ لذا بهترین فرصت است که در دوران پسا کرونا همچنان بخشی از برنامه‌ها را به صورت مجازی حفظ کرده و تعمیق ببخشیم.

آتش زر با بیان اینکه قضاوت در خصوص بازخورد برنامه‌ها و اقدامات سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری در ماه مبارک رمضان زود است، تصریح کرد: اینکه سازمان کار راتعطیل نکرده و بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌هایش را به صورت مجازی برای مردم مطرح و انجام می‌دهد حاکی از عملکرد مناسب سازمان داشته و کار بسیار مناسبی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مردم آرام‌آرام به استفاده از فضای مجازی انس می‌گیرند، تاکید کرد: استفاده از فضای مجازی درگذشته، تنها یک سرگرمی بوده به فرستادن کلیپ و.. بسنده می‌شده اما در حال حاضر این فضا، به مکانی برای انجام بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌های فرهنگی تبدیل‌شده است.

آتش زر در پایان خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم می‌تواند برای کیفیت‌بخشی برنامه‌هایش در فضای مجازی، از افراد صاحب فکر، هنرمند و دارای سواد رسانه‌ای استفاده و به عمق‌بخشی این برنامه‌ها کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار