مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اجرای طرح ملی راهکار ویژه کانون‌های مساجد کشور در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 28 April 2020

به گزارش تابناک کردستان،کامل گلباغی گفت: طرح ملی راهکار «رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان» پیرو بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ادامه اجرای رزمایش مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می‌شود.

او با اشاره به اهداف این طرح اضافه کرد: طرح ملی راهکار به منظور ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی را از رویکرد‌های این طرح دانست و افزود: کانون فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با کمترین مشکل و مانعی مواجه شده و گامی موثر و حرکتی جهادی را به انجام برسانند.

گلباغی گفت: در راستای اجرای این طرح، ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب ۲ بسته برنامه شامل هفت برنامه مسجد محور با موضوعات ایمان، همدلی، کار و ایثار و هفت برنامه خانواده محور با موضوعات خانه‌های نورانی، با کتاب در خانه، مثل مسجد، به توان مهربانی، به وقت لبخند، خانه ات آباد و کمک مومنانه در طرح ملی «راهکار» پیش بینی شده است.

او یادآور شد: مسجدسازی شامل پخش اذان و قرآن از گلدسته‌های مسجد، اجرای طرح تفسیر همراه در فضای مجازی، برگزاری منبر معنوی در فضای مجازی، فضاسازی محله شامل راه اندازی کاروان فرهنگی در مناسبت و انجام تبلیغات محیطی با پیام‌های آموزشی، تبلیغی و فرهنگی، ارتباط مجازی، تکریم، مواسات شامل توزیع غذای گرم و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین، تولید، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی و آموزش مجازی از جمله فعالیت‌های مسجد محور این طرح است.

گلباغی به فعالیت‌های خانواده محور اشاره و تاکید کرد: برگزاری محفل تلاوت در منزل، شرکت در مسابقه مجازی تفسیر کوتاه در سامانه بچه‌های مسجد، تدبر در قرآن، جلسات حفظ قرآن در سطح خانه‌های نور، کتابخوانی در منزل، خلاصه نویسی و برداشت از کتب مطالعه شده، استفاده از کتاب‌های الکترونیکی، واسطه گری در امر خیر، راه اندازی مشاغل خانگی، اجرای سرگرمی‌های سالم و شادی بخش خانوادگی، آماده سازی اقلام بهداشتی و توزیع سبد مصرفی خانوار و توزیع آن، کمک مالی به افراد آسیب پذیر در دوران شیوع کروناف انجام خرید سالمندان و اماده سازی بسته‌های سحر و افطاری نیز از جمله فعالیت‌های بسته خانواده محور است.

او افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی «راهکار» از سه طریق سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir، عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و انتشار در فضای مجازی با عنوان پویش مردمی بچه‌های مسجد در طرح ملی راهکار شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کردستان اظهار داشت: در سطح کانونی طرح ملی راهکار به ۱۱۴ کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز فهما جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهداء خواهد شد و در بخش شرکت کنندگان نیز به ۱۱۴ فیلم وعکس برگزیده ارسالی (خانواده ها، ائمه جماعات، اعضای کانون) در قالب پویش مردمی بچه‌های مسجد جایزه تعلق می‌گیرد.

گلباغی یادآور شد: بارگذاری اطلاعات گزارش‌ها و آثار تولید شده در سامانه بچه‌های مسجد بخش طرح ملی «راهکار» ضروری بوده و در کسب امتیاز و ارزیابی کانون لحاظ خواهد شد.

منبع/باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار