یادداشت
دیروز ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از یک ماهواره بر بنام قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.
کد خبر: ۸۴۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 24 April 2020

به گزارش تابناک تبریز، دیروز ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از یک ماهواره بر بنام قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این نکته بسیار مهم است که بدانیم در شرایط امروز جهانی یک کشور نمی تواند ادعای قدرتمندی کند الا اینکه در جمیع جهات صاحب قدرت و پیشرفت شود.اگر کشوری در زمینه های نظامی ، دوشادوش مسایل علمی ،اقتصادی و سیاسی و فرهنگی پیشرفت نمود و صاحب قدرت شد ، میتواند ادعای قدرتمندی نماید. حوزه نظامی یک کشور ، دقیقا بعنوان یک چتر برای سایر حوزه ها عمل می کند . اگر این چتر به اندازه ای بود که سایر حوزه ها را نیز پوشش داد میتوان امیدوار بود که از قبل آن سایر حوزه ها نیز پیشرفت نمایند. اگر یک کشوری در دفاع از خود عاجر باشد ، نمی تواند در علم هم پیشرفت داشته باشد، اگر هم داشته باشد نمی تواند او را به یک قدرت منطقه ای یا جهانی تبدیل نماید و قس علیهذا.

بعنوان نمونه بعضا به اشتباه فکر میکنیم قدرت نظامی برای ازمنه قدیم بود و امروز فقط علم و اقتصاد است که سخن می گوید و این اشتباهی آشکار است . چرا که پیشرفت بدون قدرت بازدارندگی یک کشور را تبدیل می کند به یک طعمه برای قدرت های بزرگ تر که اتفاقا اغلب آنها در عرصه نظامی بالاترین دست ها را دارند .

 پس باید این پیشرفتهای نظامی ادامه یابد تا پیشرفت درسایر علوم نیز حفظ و ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :