معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آمادگی این دانشگاه برای تامین پزشک ویژه و غربالگری سلامت رانندگان اتوبوس و تاکسی خبر داد و بیان داشت : از ظرفیت پزشکان خانواده، درمانگاه‌های دولتی و خصوصی برای غربالگری سلامت رانندگان اتوبوس و تاکسی در شیراز استفاده می‌شود.
کد خبر: ۸۴۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 23 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرسول همتی روز پنج‌شنبه در پنجاه و نهمین نشست بررسی اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا بر نقش سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: پیشرو بودن شیراز در تعطیلی عمومی حمل و نقل شهری مسافر در کشور نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری کرونا داشته است و این موضوع دغدغه مسوولان استان و تمامی دستگاه های اجرایی برای سلامت مردم را در پیشبرد برنامه ها بوده است.

دکتر همتی با اعلام اینکه ۱۰۰ درمانگاه خصوصی و دولتی در شیراز به خدمت رسانی به مردم می پردازند، ادامه داد: تشکیل پرونده سلامت برای رانندگان اتوبوس و تاکسی در شیراز، بررسی شیوه کار رانندگان اتوبوس و تاکسی در شیراز برای حمل مسافر در روز و معرفی رانندگان به مراکز طب کار و درمانگاه های خصوصی پیگیری می شود .

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیرامون پرسش های مردم درباره شیوه ارجاع و خدمت رسانی از سوی مراکز ۱۶ ساعته توضیح داد و گفت : در مرکز هر شهرستان، یک مرکز ۱۶ ساعته و در شیراز چهار مرکز فعال هستند که مرکز بوستان در شهرک گلستان، مرکز فاطمه الزهرا (س) در ابتدای بلوار همت جنوبی، مرکز توحید واقع در دروازه کازرون جنب مرکز بهداشت شهدای انقلاب و مرکز حضرت ابوالفضل(ع) در ابتدای بلوار نصر، نشانی این مراکز در شیراز هستند.

همتی توصیه کرد: اگر افرادی دارای نشانه های شبیه بیماری آنفلوآنزا، تب و لرز، سرفه و یا بدن درد هستند، می توانند ابتدا به پزشک خانواده مراجعه کرده و در صورت نیاز، پزشک خانواده فرد بیمار را به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع می دهد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته دارای امکانات تشخیصی و درمانی است و اگر نیاز باشد بیماران را به بیمارستان ها معرفی می کنند، از مردم خواست تا مستقیم به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه نکنند تا همکاران ما بتوانند به بیماران، بیشترین خدمت رسانی را ارایه دهند.

علیرضا میراحمدی زاده عضو کارگروه علمی مبارزه با کروناو استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت نیز در این نشست به ارایه گزارشی از آخرین یافته های علمی جهان و وضعیت استان و کشور در رابطه با کرونا پرداخت و تاکید کرد: برای حفظ سلامت مردم و کارکنان شهرداری باید از دستورالمعل های بهداشتی فاصله گذاری هوشمند اجتماعی تبعیت کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهری مسافر شهرداری شیراز نیز از تعطیلی سازمان حمل و نقل مسافر به ویژه اتوبوس های شهری و اجرای دستورالعمل های وزارت کشور در راستای مبارزه با کرونا از آغاز شیوع کرونا در کشور خبر داد.

حسن شاهی با بیان اینکه دو هزار راننده اتوبوس و ۱۴ هزار راننده تاکسی در شیراز مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مردم بودند، تعطیلی حمل و نقل را دارای تاثیر جدی در جلوگیری از انتشار این بیماری دانست.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس پرداختند و مقرر شد تا برگزاری کلاس های آموزشی دانشجویان به صورت مجازی تا هفته آینده ادامه پیدا کند.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کشور شناسایی شده است ، با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کرونا در کشور به ۸۷ هزار و ۲۶ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند.

مجموع جان باختگان این بیماری به ۵ هزار ۴۸۱ نفر رسیده و تا کنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار