کد خبر: ۸۳۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 18 April 2020

یک‌منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نسبت به معدوم سازی جوجه‌های یکروزه هشدار داد و گفت: در حال حاضر معدوم سازی جوجه‌های یکروزه به سبب نبود تقاضا برای خرید، کمبود و گرانی نهاده در حال وقوع است.

وی افزود: اگرچه هم اکنون آمار دقیقی از میزان معدوم سازی و زنده به گور کردن جوجه‌ها در دسترس نیست، اما طی روز‌های آتی می‌توان آمار دقیق را اعلام کرد.

این منبع آگاه ادامه داد: طی امروز و فردا حدود ۱۰ میلیون قطعه جوجه معدوم سازی می‌شود که با این وجود تولیدکنندگان رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان متضرر خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود هشدار‌های مکرر طی ۲ هفته اخیر پیرامون وضعیت این صنعت تمهیداتی صورت نگرفت و در نهایت کار را به جایی رساند که تولیدکنندگان‌مرغ مادر اقدام به معدوم سازی جوجه‌های تولیدی خود کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا باقرپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
بعد از سگ کشی، نوبت به جوجه‌کُشی بعد از جوجه‌کِشی هم رسید؛ به نظرم، چنین حرکتی، هیچ توجیه عقلانی ندارد و یک کار وحشیانه است؛ ضمن اینکه، نشانگر بی برنامگی تولیدکنندگان هم می باشد؛ سؤال این است که اگر امکاناتی، مانند: غذا برای نگهداری جوجه‌ها نبوده، چرا تخم‌ها در ماشین جوجه کشی گذاشته شده و تبدیل به جوجه شده‌اند؟ سؤال دیگر من این است که یک کودک و نوجوانی که بارها با چه اشتیاقی، جوجه‌ای را گرفته و به خانه برده و ذوق کرده و به جوجه، رسیدگی کرده، اکنون با دیدن این صحنه در رسانه ها، چه حالی پیدا می کند؟ ما چرا با دست خودمان، نسل خودمان را بی عاطفه و خشن بار می آوریم؟ چرا به جای تلطیف فضای جامعه، خشونت تزریق می کنیم؟ چه کسی باید پاسخگوی این ناهنجاری‌ها باشد؟ ساعت‌ها، جلسه و همایش گذاشته می شود تا خشونت‌های اجتماعی کاهش یابد؛ نخبگان علوم اجتماعی و فرهنگی، ساعت‌ها وقت می گذارند تا سند پیشگیری از خشونت اجتماعی نوشته و ابلاغ شود تا بلکه اندکی، از انواع خشونت‌ها و نزاع‌های خیابانی کاسته شود؛ آنوقت، با چنین حرکت‌های نسنجیده و سودجویانه تعدادی بی شعور و انعکاس آن در رسانه های مختلف، همه رشته ها پنبه می شود. برای چنین انسان! هایی، ویروس کرونا هم کم است به نظرم؛ باید یک شهاب‌سنگی بیفتد به همان کارگاه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار