نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: دشمنان ۴۱ سال است که ما را تهدید می‌کنند، اما از نیروهای مسلح ما و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در واهمه هستند.
کد خبر: ۸۳۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 17 April 2020

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم، ظهر جمعه در مراسم رژه خدمت به مناسبت روز ارتش در تبریز اظهار کرد: اگر دشمنان توان حمله و هجمه به جمهوری اسلامی را داشتند، تا کنون انجام داده بودند، نمی‌توانند؛ چرا که شما با قدرت هستید.

وی، اضافه کرد: امروز، روز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان است.

وی، افزود: سال ۱۳۵۸، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و برخی دوستان ناآگاه در داخل، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سر می‌دادند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه تبریز، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آن زمان و بحران‌های پیش روی انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام راحل به عنوان بزرگ‌ترین حامی ارتش در یک اقدام راهبردی و آینده نگرانه، شخصا وارد عمل شدند و نقشه شوم دشمنان انقلاب مبنی بر انحلال ارتش را نقش بر آب کردند.

وی، افزود: امام (ره‌) با صدور پیامی، محکم، قاطع و الهی، ضمن اعلام ضرورت حفظ ارتش به منظور حفظ انسجام و یکپارچگی و وحدت ارتش، آمادگی برای انجام ماموریت‌ها، فرمان تاریخی و محکم خود در این روز را صادر و ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش، نامگذاری کردند.

وی، اضافه کرد: از آن پس همه زمزمه‌ها و نغمه‌های شومی که با الفاظی نظیر "ارتش بی طبقه توحیدی" در پی ضربه زدن به نهاد حامی انقلاب بودند، به یک باره خاموش شد و همگان در فاصله اندکی بعد از این فرمان، از فرمایشات امام عزیز حمایت کردند.

آل هاشم، تصریح کرد: لازم است فرا رسیدن این روز تاریخی و اقدام تاریخی روز ارتش را به همه این دلاوران تبریک گفته و به روح بیش از ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، درود بفرستیم و یاد و خاطره آن شهیدان، ایثارگران، به ویژه دلاور مردان نیروی زمینی قهرمان را گرامی بداریم.

وی، بیان کرد: ارتش هم از اولین روزهای پیروزی انقلاب در کردستان، آذربایجان غربی، گنبد و در جنگ تحمیلی به خوبی در دوران دفاع مقدس نشان داد که شایسته این همه حمایت امام بوده است.

وی، افزود: ارتش همان روز اول بعد از جنگ، در اول مهر ماه سال ۵۹ با حمله ۱۴۰ فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به قلب بغداد، نیروی هوایی عراق را دچار اختلال کرد.

آل هاشم با بیان اینکه ارتشیان در طول جنگ، فداکاری‌های زیادی داشتند، تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش، در همان اوایل جنگ در عملیات مروارید نیروی دریایی عراق را نابود کرد و عراق نتوانست تا پایان جنگ، سازماندهی خود را بدست بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی زمینی ارتش نیز همیشه در مقابل دشمن آماده فداکاری است، اظهار کرد: آخرین پیام امام مربوط به روز ارتش بوده و هوا نیروز نیروی زمینی در تمای حوادث، سیل‌ها، زلزله‌ها، آتش سوزی‌ها، در جنگ و در جریان اخیر فعالیت‌های زیادی داشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ضمن قدردانی از خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران که مشغول حراست از تمامیت ارضی ایران اسلامی هستند و به ویژه تیپ واکنش سریع نیروی زمینی، گفت: از روز تاسیس تیپ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آن را به خوبی می‌شناسم و در جریان اولین عملیات این تیپ در جنگ در منطقه عمومی مریوان، هستم.

وی، افزود: از قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، برادران عزیز نیروی انتظامی و تیپ ۱۲۱ و فرماندهان آن‌ها و ممنونم.

توی از تمامی کسانی که در رژه خدمت با شعار مدافعان وطن، یاوران سلامت حضور پیدا کرده‌اند، قدردانی کرد.

امام جمعه تبریز، متذکر شد: امروز باید نسبت به حضور سرلشکر موسوی، فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که یک نیروی باخلاص و متدین است و وجود برادران عزیز سپاه در راس آن، سردار سرلشکر سلامی که برادرانه مشغول انجام وظیفه هستند، شاکر باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: روز ارتش را به تمامی ارتشیان فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای که در تربیت این نیروها نقش بسیار ارزشمندی دارند، تبریک می‌گویم، امیدوارم این عزیزان هنیشه پیروز باشند.

آل هاشم در ادامه با اشاره به دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: از سپاهیان قهرمان نیز قدردانی می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :