رزمایش کمک‌های مومنانه در چهار مرحله زمانی توسط تمامی پایگاه و حوزه ها اجرا خواهد شد که در هر مرحله ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین جامعه هدف روستایی و شهری این شهرستان که از قبل شناسایی شده اند توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 14 April 2020

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشهر از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان روستایی و شهری این شهرستان در آستانه ماه رمضان در قالب رزمایش کمک مومنانه خبر داد.

سرهنگ حسین جناسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : رزمایش کمک‌های مومنانه در چهار مرحله زمانی توسط تمامی پایگاه و حوزه ها اجرا خواهد شد که در هر مرحله ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین جامعه هدف روستایی و شهری این شهرستان که از قبل شناسایی شده اند توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: توزیع این اقلام معیشتی بین افرادی که شغل و معیشت خود را در اثر کرونا در سطح شهرستان از دست داده اند و همچنین خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و زندانیان در چهارم اردیبهشت ماه و پانزدهم، هیجدهم و بیست ونهم ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

سرهنگ حناسمی تصریح کرد: این بسته های معیشتی شامل مرغ، برنج، روغن، خرما، پنیر و ماکارانی است که با همکاری خیرین و مردم تامین آماده شد و توسط پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: از پنجم اسفندماه سال گذشته تاکنون نیز ۳ هزار و ۹۳۳ بسته کالا به ارزش بین یکصد هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان نیز بین خانواده های نیازمند شهرستان توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه نوشهر با اشاره به فعالیت یک هزار نفر بسیجی در قالب ۷۰ کارگاه خیاطی شهرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار ماسک و یکهزار و ۴۸۰ دست گان (لباس جراحی) به همراه ۶۰ هزار دستکش، کلاه و پاپوش منطبق با استانداردهای بهداشتی از سوی نیروهای بسیجی تولید و به صورت رایگان در اختیار مردم و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا بسیج جامعه زنان علاوه بر توزیع ماسک و دستکش خانه به خانه در روستاها و شهر، ۱۷ هزار بسته بهداشتی و نیز ۸ هزار بروشور پیشگیری از کرونا به همراه دعای هفتم سجادیه در این مدت توزیع کرده اند.

سرهنگ جناسمی همچنین از اجرای شش مرحله ضدعفونی تمامی سطح شهرستان توسط بیش از ۵ هزار نیروی بسیجی تاکنون خبر داد و اظهار داشت: هفتمین مرحله ضدعفونی سطح شهرستان نیز در ۴۸ ساعت آینده اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکصد بازرس بسیجی نیز در راستای اجرای طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا در جایگاه های عرضه سوخت خودرو، نانوایی ها و بازارهای روز شهرستان نظارت و کنترل دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۵ بسیجی طلبه حوزه علمیه نوشهر نیز در رابطه با ستاد موسی بن جعفر (ع) به منظور تدفین اموات و اجرای احکام از جمله غسل،کفن و نماز برای اموات کرونایی مشغول فعالیت هستند.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار