رییس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان‌غربی
پارک ملی دریاچه ارومیه مهمترین زیستگاه فلامینگوها در استان به شمار می‌رود .
کد خبر: ۸۳۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 11 April 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس اداره حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: تخم‌گذاری فلامینگوها در مناطق اقماری و دریاچه ارومیه آغاز شده است
یوسفی گفت : فلامنیگوها تا آذرماه در دریاچه ارومیه حضور دارند و پس از آن به علت کمبود غذا و زمستان های سرد به مناطق گرمسیر جنوب کشور مهاجرت می‌کنند.
 
 او افزود: بازگشت فلامینگوها به دریاچه ارومیه از اواخر اسفند ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد که به تبع آن، تخم‌گذاری و آشیانه سازی آنان نیز تا پایان فصل بهار تداوم خواهد داشت.
 
یوسفی  اظهار داشت: غذای این پرنده از آرتمیا و حشرات ریز موجود در آب دریاچه ارومیه است و فلامینگوها به علت آبکش‌بودن شکل منقارشان می‌توانند به راحتی از حشرات ریز موجود در آب تغذیه کنند.

او ادامه داد: پارسال بین ۵۰ تا ۶۰ هزار فلامینگو به دریاچه ارومیه مهاجرت کردند که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود به علت بارندگی‌های مطلوب، میزان مهاجرت به همین میزان باشد.
 رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: تالاب‌های «سولدوز» و «حسنلو» در شهرستان نقده، کانی‌برازان در مهاباد و پارک ملی دریاچه ارومیه مهمترین زیستگاه فلامینگوها در استان به شمار می‌رود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار