استاندار کرمانشاه گفت:از اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت رسانی به مناطق محروم و مردم است.
کد خبر: ۸۱۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ 02 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۳ روستای بخش سرفیروز آباد بیان کرد: مقام معظم رهبری در همه ابلاغیات تاکید به رسیدگی به مناطق محروم دارد که این موضوع جز اولویت های نظام است.

وی خاطر نشان:هم اکنون سرانه گاز خانوار با میانگین ۱۲ میلیون تومان بوده که وزارت نفت و شرکت ملی گاز بنابر موافقت گازرسانی به روستاهای مرزی و محروم استان انجام شده است.

بازوند تاکید کرد:در دولت تدبیرو امید توجه ویژه ای به محرومین به خصوص در گاز رسانی داشته وبخش سرفیروزاباد از دیرباز محروم بوده است.

سیروس شهبازی مدیر عامل شرکت گازاستان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: ۹۹ درصد خانوار شهری و ۷۱ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز برخورد هستند. شهرهای نوسود، نودشه، ازگله و ریجاب گازکشی نشده که پیمانکار در حال انجام کار بوده و پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ تا ۹۰ درصد دارد.

وی در ادامه افزود: بیش از ۹۵ هزار خانوار از نعمت گاز برخورد و ضریب نفوذ گاز ۹۲ درصد در خانوارهای شهری و روستایی است. همچنین ۲۴۱۶ واحد صنعتی و ۷۴ واحد سی ان جی مصرف کننده گاز هستند. درسال ۹۲، تنها ۲۰۹ روستا یعنی حدود ۲۴ درصد گازدار بوده اما هم اکنون ۱۳۲۲ روستا گاز دار شده اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان تصریح کرد: این اقدامات با وجود رخداد سیل، زلزله، نوسانات ارز و تحریم ها می باشد. همچنین ۶۶۲ روستا در جریان اجرای شبکه داخلی و بین روستایی هستند که بعداز وصل شدن به شبکه گاز این آمار به ۹۰ درصد خانوار روستای و در مجموع شهری و روستایی به ۹۸ درصد می رسد. اعتبارات ۴۳۰ میلیارد تومان بوده که ۳۵۴ پروژه و طرح در حال افتتاح و کلنگ زنی میکنیم را شامل می شود. سال جاری ۱۳۵ واحد صنعتی نیز گازدار شدند. افتتاح گاز رسانی به ۱۰۰ روستای با اعتبار بیش از ۳میلیارد تومانی نیز انجام می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار